سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد

هشدار سازمان هواشناسی به گلستان و مازندران

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۴:۴۴
کد خبر: ۳۹۲۹۹۳
هشدار سازمان هواشناسی به گلستان و مازندران
سازمان هواشناسی کشورطی اخطاریه ای اعلام کرد: از شب شنبه و طی روز یکشنبه بارش شدید باران با احتمال آب گرفتگی و سیلابی شدن رودخانه ها در گلستان و نیمه شرقی مازندران رخ خواهد داد.

به گزارش گروه خبر خبر گزاری برنا، متن این اخطاریه به شرح زیر است:

پیرو اخطاریه شماره 12 جمعه مورخ 95/1/27 به اطلاع می رساند آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر این است که از شب شنبه و طی روز یکشنبه بارش شدید باران با احتمال آب گرفتگی و سیلابی شدن رودخانه ها در گلستان و نیمه شرقی مازندران رخ خواهد داد که این شرایط در بعداز ظهر یکشنبه خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را در بر میگیرد. دمای هوا از شنبه تا یکشنبه در مناطق شرقی 4 تا 6 و در مناطق غربی  6 تا 10 درجه در سواحل دریای خزر کاهش خواهد یافت و دریا نیز مواج و طوفانی خواهد بود . بارش در دامنه های البرز و جاده های کوهستانی تا دوشنبه عمدتاً به شکل برف است که سبب لغزندگی جاده  می شود.

  توصیه می شود برای گذر از جاده های کوهستانی تمهیدات لازم اتخاذ شود و در مناطق هشدار سیل از توقف و بر پا کردن چادر در حاشیه رودخانه ها اجتناب شود.

همچنین خلیج فارس به ویژه مناطق میانی و شرقی آن و دریای عمان از امروز تا دوشنبه مواج و طوفانی خواهد بود. (  باد شمال غربی با سرعت 50 تا 75 کیلومتر بر ساعت )     

 

نظر شما