تشکری هاشمی در گفت و گو با برنا مطرح کرد

تردد یکصد و ۱۸ هزار خودروی فرسوده در تهران/ اتوبوس ها به کاتالیزور مجهز می شوند

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۰۸:۳۵:۱۰
کد خبر: ۳۹۴۲۲۰
تردد یکصد و ۱۸ هزار خودروی فرسوده در تهران/ اتوبوس ها به کاتالیزور مجهز می شوند
معاون حمل و نقل شهرداری تهران از تردد یکصد و 18 هزار خودروی فرسوده در تهران خبر داد که عامل اصلی آلودگی هوای شهر هستند.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت و گو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا اظهار کرد: برخورد با خودروهای فرسوده فقط در حوزه کاری شهرداری تهران نیست و وابسته به تمام ارگان‌هاست.

وی در ادامه افزود: ما در تهران حدود 100هزار خودروی فرسوده با پلاک تهران داریم و حدود 18 هزار تاکسی فرسوده شخصی هم وجود دارد که  پیگیری می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه جمع‌آوری خودروهای فرسوده در دستور کار دولت قرار گرفته است، تصریح کرد: برای بررسی وضعیت تاکسی‌های فرسوده جلسه‌ای در وزارت کشور تشکیل شد و با هماهنگی سازمان تاکسیرانی حدود 11 هزار و 500 تاکسی ثبت نام شدند.

تشکری در ادامه عنوان کرد: در همین جلسه اعلام شد که مشکل وام مالکان تاکسی‌ها رفع شده و این وام به صاحبانشان تعلق می‌گیرد تا بتوان در یک بازه زمانی کوتاه خودورهای فرسوده را از چرخه خارج کرد.

نصب کاتالیزور روی خودروهای فرسوده

تشکری هاشمی در خصوص نصب کاتالیزور بر روی خودروها و اتوبوس‌ها نیز گفت: تسهیلات خریداری شده روی تعدادی خودرو نصب شده و سازمان معاونت حمل و نقل و ترافیک در حال خرید و نصب بقیه تجهیزات است. البته در سال جاری اتوبوس های فرسوده تهران نیز به کاتالیزور مجهز می شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که تاکنون چه تعداد کاتالیزور بر روی اتوبوس ها نصب شده است، گفت: برای نصب کاتالیزور بر روی  150 دستگاه اتوبوس اقدام شده است اما از این که چه تعداد نصب شده اطلاعی ندارم؛ چون اتوبوس‌ها انواعشان متفاوت است و قدرت موتورهای مختلفی دارند.  در نتیجه این تکنولوژی جدید کاری نیست که به صورت حجم انبوه انجام شود و باید با احتیاط و به تدریج صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز