نوشین احمدی مطرح کرد:

سقف خرید در طرح خرید مجلات برگشتی افزایش یابد/ طرح اشتراک کمک به اقتصاد مطبوعات است

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۱۰:۲۵:۱۰
کد خبر: ۳۹۴۳۴۶
سقف خرید در طرح خرید مجلات برگشتی افزایش یابد/ طرح اشتراک کمک به اقتصاد مطبوعات است
مدیر مسئول نشریات پیشخوان و فصل نو، طرح خرید مجلات برگشتی را با توجه به مدت زمان اندک اجرای آن، طرحی موفق عنوان کرد و خواستار افزایش سقف خرید مجلات برگشتی در این طرح شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا،  نوشین احمدی روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا، ضمن قدردانی از تلاش ها و حمایت هایی که طی سال های گذشته برای کمک به اقتصاد مطبوعات صورت گرفته است، طرح خرید مجلات برگشتی را یکی دیگر از ابتکارات معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم عنوان کرد و یادآور شد: اجرای این طرح از این جهت برای ما دارای اهمیت است که بخشی از هزینه های هنگفت نشریات از فرآیند چاپ و نشر گرفته تا هزینه های مربوط به خبرنگار، عکاس، گرافیک و بسیاری موارد دیگر را جبران می کند.

صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه فصل نو همچنین طرح خرید مجلات برگشتی را از جمله اقدامات راهگشای معاونت مطبوعاتی برای حمایت از نشریات بخش خصوصی عنوان و پیشنهاد کرد: با توجه به هزینه های بالای مجله و همچنین مراکز و نهادهای عمومی بسیاری که شرایط مشارکت و دریافت نشریات را دارند ضرورت دارد معاونت مطبوعاتی سقف نسخ دریافتی نشریات را به 2000 نسخه در هر شماره ارتقاء دهد.

این فعال رسانه ای افزود: با توجه به اینکه همه مراکز آموزشی، مراکز فرهنگی، فرودگاه ها، زندان ها، بیمارستان ها و بسیاری مراکز عمومی دیگر مخاطبان هدف این نشریات هستند، گسترش طرح و افزایش سقف خرید می تواند مجریان طرح را با سرعت بیشتری به اهداف خود که ارتقای سطح مطالعه افراد جامعه و کمک به اقتصاد نشریات است برساند.

* ناشران باید مجریان را کمک کنند

مدیرمسئول مجله «راز» نیز با قدردانی از حمایت های معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمک به اقتصاد رسانه ها گفت: مانند آنچه در طرح اشتراک نیم بها اتفاق افتاد مجریان را در اطلاع رسانی طرح خرید مجلات برگشتی کمک کنیم.

بیژن علیپور نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در جامعه کسانی هستند که قدرت و یا امکان پرداخت هزینه برای مطالعه را ندارند اما اگر مطالب و مواد خواندنی در مراکزی مثل بیمارستان ها، کتابخانه ها، ترمینال ها، فرودگاه ها و دیگر اماکن عمومی که ممکن است این افراد بطور دائم یا موقت مراجعه می کنند در دسترس آنان قرار گیرد به نحو مطلوبی استفاده خواهند کرد و این یکی از مهمترین فواید طرح خرید مجلات برگشتی است که معاونت مطبوعاتی با اجرای آن نشریات مازاد را خریداری کرده و به رایگان در اختیار مراکز عمومی قرار می دهد.

وی گفت: اگر این نشریات غیر خبری بوده و تاریخ مصرف نداشته باشند ماندگاری خواهند داشت و افراد بیشتری می توانند از اطلاعات و مطالب ارائه شده استفاده کنند.

مدیر مسئول مجلۀ «راز» با بیان اینکه هدف اصلی طرح خرید مجلات برگشتی استفاده بیشتر مردم از نشریات و بالا رفتن سطح مطالعه افراد جامعه است گفت: ناشران هم با شرکت در این طرح شماره های برگشتی خود را بجای اینکه انبار و یا به خمیر کاغذ تبدیل کنند در اختیار عموم افراد قرار می دهند.

وی روند اجرای طرح طی ماه های گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه یقینا همکاری وزارت ارشاد بویژه در خصوص پرداختی ها همچون گذشته بسیار خوب خواهد بود گفت: انتظار من این است خود نشریات هم مانند آنچه در طرح اشتراک نیم بها اتفاق افتاد مجریان را در اطلاع رسانی این طرح نیز کمک کنند تا نهادهای بیشتری که احتمالا از بضاعت مالی کمی برخوردارند ولی از اجرای این طرح بی خبر هستند نیز مطلع شده و مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر 560 نشریه در طرح اشتراک نشریات کشور حضور دارند که در سال گذشته اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان برای خرید و توزیع این نشریات هزینه شد ضمن اینکه ٣٥١ هزار اشتراک در حال حاضر بر روی سایت اشتراک ثبت شده است.

همچنین در طرح خرید مجلات برگشتی، بالغ بر 250 هزار نسخه از نشریات عضو با اعتباری بالغ بر 240 میلیون تومان خریداری و به صورت رایگان در اختیار مراکز عمومی – فرهنگی قرار گرفته است. تا پایان اسفند ماه 105 نشریه در این طرح ثبت نام کرده اند.

کتابخانه ها، کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایانه های مسافربری ریلی جاده ای، خوابگاههای دانشجویی، زندان ها و ندامتگاه ها و کانون های اصلاح و تربیت، سالن انتظار بیمارستان ها و مراکز درمانی، کمپ های ترک اعتیاد، بهزیستی، خیریه ها و... از جمله مراکزی هستند که در اولویت دریافت این بسته های فرهنگی رایگان هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز