قاچاق و جنایت، دو مرد افغانستانی را به دام انداخت

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۱۰:۴۲:۱۶
کد خبر: ۳۹۴۳۷۲
قاچاق و جنایت، دو مرد  افغانستانی را به دام انداخت
دو مرد افغانستانی که با انگیزه استفاده از خودرویی برای قاچاق مواد مخدر، راننده را به قتل رسانده بودند دستگیر شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در ساعت 10، روز دهم فروردین ماه جاری، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 یک فقره کشف جسد در اتوبان خلیج فارس، نرسیده به پل دانشگاه، در داخل زمین های کشاورزی به کلانتری 171 حرم مطهر اعلام شد .

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که جسد متعلق به مردی حدودا 40 ساله با کت مشکی ، شلوار سرمه ای و پیراهن آبی است که به علت اصابت جسم تیز به ناحیه سینه و قفسه سینه فوت کرده است .

بررسی پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمـد" و به دستور دادرس شعبه 101 دادگاه کیفری آفتاب ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شناسایی هویت جسد

در روز یازدهم فروردین ماه با مراجعه به کلانتری 131 شهرری به مأموران اعلام شد که داماد خانواده ای بنام "غلامرضا . ش" از ساعت 16:00 روز گذشته ( 10/01/1395 ) از خانه خارج و پس از آن دیگر مراجعتی به محل سکونتش نداشته است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدانی ، مشخصات "غلامرضا . ش" بهمراه تصویر وی در سیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ ثبت شد ؛ با بررسی مشخصات فقدانی و مشخصات جسد کشف شده ، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت جسد کشف شده و خانواده فقدانی (غلامرضا . ش) نیز پس از مشاهده تصاویر جسد ، وی را مورد شناسایی قرار دادند .

اظهارات یک شاهد

در ادامه رسیدگی به پرونده قتل "غلامرضا . ش" ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یکی از بستگان غلامرضا وی را در روز دهم فروردین ماه در حال سوار کردن دو نفر افاغنه دیده است؛ این شخص پس از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : « در حدود ساعت 17:30 مورخه دهم فروردین ماه، از پاساژ مهدی واقع در شهرری، خارج شده بودم که ناگهان متوفی را دیدم که دو مسافر افاغنه را سوار ماشین خود کرد و به سمت خیابان 24 متری به راه افتاد» .

شناسایی خودرو متهم در شهرستان رفسنجان

با ثبت مشخصات خودرو پژو 405 سفیدرنگ متعلق به فقدانی در سیستم پلیس ، دستور توقیف خودرو بهمراه دستگیری سرنشینان آن به تمامی مراکز انتظامی سطح کشور اعلام شد .

در نهایت در روز هجدهم فروردین ماه، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که خودرو مقتول توسط مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان رفسنجان توقیف و سرنشین آن نیز به اتهام قاچاق موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده است. بلافاصله کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی جهت انتقال متهم به پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اخذ نیابت قضایی به شهرستان رفسنجان اعزام شدند .

با حضور کارآگاهان در شهرستان و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم دستگیر شده توسط پلیس مبارزه با موادمخدر فردی افاغنه بنام "نورشاه . ر" ( 25 ساله ) و سابقه دار در زمینه موادمخدر است که در حین جابجایی موادمخدر ، در یک تعقیب و گریز توسط مأموران انتظامی شهرستان رفسنجان دستگیر شده است .

اعتراف به جنایت

با انتقال "نورشاه" به اداره دهم ، وی در اعترافاتش به کارآگاهان عنوان کرد که جنایت را بهمراه افاغنه ی دیگری بنام "تازه گل . ب" ( 40 ساله ) انجام داده است .

نورشاه در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : «روز جنایت بهمراه تازه گل قصد سرقت یک دستگاه خودرو پژو 405 را داشتیم تا با انتقال آن به شهرستان ، از آن برای جابجایی و قاچاق موادمخدر استفاده کنیم . ابتدا یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 را به مقصد شهرری ، به صورت دربست کرایه کردیم ؛ قصد داشتیم آنرا در بین راه سرقت کنیم اما در مابین راه خودرو دچار نقص فنی شد و به همین علت از سرقت آن و در حقیقت قتل راننده آن، منصرف شده و برای انجام سرقت یک دستگاه خودرو 405 دیگر به شهرری آمدیم . در مقابل پاساژ مهدی شهرری ، یک دستگاه خودرو 405 سفیدرنگ را به بهانه رفتن به یک دامداری در محدوده بهشت زهرا کرایه کردیم؛ تازه گل مرا به عنوان چوپان گله گوسفند و نگهبان دامداری معرفی کرد ؛ به این بهانه راننده پژو را به داخل بیابان های محدوده اتوبان خلیج فارس ( محل کشف جسد ) بردیم . زمانیکه راننده از ما پرسید که "پس دامداری کجاست ؟ " ناگهان من از پشت سر به او حمله ور شده و تازه گل نیز در حالیکه در صندلی شاگرد راننده ( صندلی جلو ) نشسته بود ، چندین ضربه چاقو به راننده زد و او را به قتل رساند ؛ پس از رها کردن جسد ( محل کشف جسد ) ، ماشین را به کارواش برده و چند روز بعد ، من ماشین را برای جابجایی موادمخدر به شهرستان رفسنجان منتقل کردم ؛ در آنجا بود که در حین جابجایی مواد توسط مأموران دستگیر و روانه زندان شدم» .

دستگیری تازه گل

با شناسایی تازه گل به عنوان عامل اصلی جنایت ، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار داشت تا نهایتا آخرین مخفیگاه وی در باقرشهر شناسایی ، دستگیر و پس از انتقال به اداره دهم ، اظهارات و اعترافات همدست خود را تأیید کرد .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با اعتراف صریح متهمین به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت برای هر دو متهم صادر و متهمین جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم احتمالی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز