معصومه ابتکار:

چالش‌ها و موانع محیط زیستی رفع می‌شود

۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۱۱:۳۳:۳۴
کد خبر: ۳۹۵۷۹۱
چالش‌ها و موانع محیط زیستی رفع می‌شود
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جریانی اجتماعی در راستای آگاهی برای حفاظت از محیط زیست کشور در حال شکل گیری است که می تواند به رفع چالش ها و موانع کنونی زیست محیطی کمک کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، معصومه ابتکار روز شنبه در دومین سمینار بین المللی محیط زیست، دین و فرهنگ اظهار کرد: گام های موثری برای حفاظت از محیط زیست در سطح ملی و برنامه های مدونی برای همراه شدن با جامعه جهانی برداشته و تدوین شده است.

وی تاکید کرد: به رغم تمام چالش‌ها از جمله مسائل اقتصادی که برای دولت وجود دارد، توجه خاصی به محیط زیست، فرهنگ و طبیعت می‌شود.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: امروز پس از 15 سال دومین همایش با محوریت دین و فرهنگ و با هدف ارتقای گفت وگوی بین فرهنگی برای توسعه پایدار برگزار شده است که امیدواریم بتوانیم تاثیر مفیدی بر فرهنگ و اندیشه در ادیان مختلف برای حفاظت از محیط زیست داشته باشیم.

وی با تشکر از همکاری یونسکو و یونپ در برگزاری این همایش گفت: موضوع فرهنگ و ادیان در شکل گیری ذهنیت و رفتار انسان‌ها و جامعه بشری نسبت به همدیگر و محیط زیست بسیار تاثیرگذار است و این مباحث می‌تواند در قالب یک برنامه ریزی مدون به الگویی در این راستا تبدیل شود.

ابتکار تاکید کرد: از آنجا که ایران خاستگاه تمدن، فرهنگ و ادیان مختلف است، در این زمینه مسئولیت بیشتری دارد و بر همین اساس در این راستا گام‌های موثری در سطح ملی و بین المللی برداشته است.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به امضای تفاهم نامه نشست پاریس درخصوص تغییرات آب و هوایی در روز گذشته توسط وزیر امور خارجه ایران در سازمان ملل گفت: امیدواریم پایه گذاری این عملکرد به نتایج مثبتی در سطح جهان با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و حفظ محیط زیست منجر شود.

ابتکار گفت: این همایش گفتمان محیط زیستی را در زمینه توسعه پایدار ترویج می کند و فضا را برای حفاظت از زمین و دریاها مهیا می کند.

وی تاکید کرد: آن چیزی که امروز در زمینه محیط زیست می بینیم، پیامد کارهای بشر در چند سال گذشته است؛ تخریب محیط زیست، از بین رفتن پوشش گیاهی، کاهش منابع آبی و آلودگی خاک مسائلی است که آینده زمین را تهدید می کند.

ابتکار با بیان اینکه ادیان الهی مسیر متفاوتی را برای حفظ محیط زیست به پیروان خود آموزش می دهند، گفت: اجرای آنها به حفاظت از محیط زیست می انجامد؛ بنابراین لازم است تلاش کنیم تا توسعه پایدار همسو با طبیعت پیش رود.

وی ادامه داد: ایران در سال 2001 گفتمان بین فرهنگ ها را بنا نهاد و این سمینار فرصت مناسبی برای پردازش به ابعاد مختلف این گفتمان همراه با توسعه پایدار است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: افتخار می کنیم که ایران اقدامات تاثیرگذاری را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و توسعه هزاره انجام داده است و امضای توافق نامه پاریس نشان دهنده تعهد دولت ایران به تعهدات بین المللی از جمله در بخش محیط زیست است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز