مشاهده لاشه یک نهنگ در سواحل کندالو قشم

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۰۹:۲۱:۲۱
کد خبر: ۳۹۶۱۲۳
مشاهده لاشه یک نهنگ در سواحل کندالو قشم
لاشه نهنگ مذکور بطول حدود 10 متر در یکی از سواحل نزدیک اسکله کندالو جزیره قشم به گل نشست

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، صادق رستمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قشم با اعلام این خبر افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قشم طی گشت زنی و پایش نوار ساحلی این شهرستان با لاشه نهنگی روبرو شدند که کاملا فاسد و اتولیز شده بود.با توجه به وضعیت لاشه امکان تعیین دقیق علت مرگ مقدور نیست.

این نهنگ که به احتمال زیاد از گونه براید می باشد مدتی قبل به دلایل نامشخص در دریا تلف شده وتوسط جریان و امواج در ساحل کندالو به گل نشسته است .

این گونه از نهنگ ها در آبهای مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری (آبهای دارای درجه حرارت 16 درجه سانتیگراد به بالا) دیده می شوند.نهنگ براید در اقیانوس اطلس،آرام و هند یافت میشود.همچنین در بعضی از دریاهای نیمه بسته مثل خلیج فارس و دریای سرخ نیز دیده میشوند.سرعت حرکت آنها 25 کیلومتر در ساعت بوده و تا عمق 300 متری غوص می کنند.

از جمله عوامل تهدید کننده این جانداران میتوان به برخورد با شناورها، بلع زباله های پلاستیکی نظیر تور و طنابهای ماهیگیری، طناب کشتی ها،پاکتهای پلاستیک ، صید ضمنی، بویژه در صید به روش تورهای گوشگیر و پرساین،صداهای ناشی از فعالیتهای نظامی، مانورهای نظامی ،آلودگی های شیمیایی و تغییرات آب و هوایی اشاره کرد.

به اطلاع می رساند تمامی گونه های پستانداران دریایی موجود در خلیج فارس و دریای عمان اعم از نهنگ ها و دلفین ها به عنوان گونه های تحت حمایت محسوب شده و به عنوان گونه های در معرض خطر انقراض جهانی معرفی شده اند و به منظور ادامه حیات به طور جدی نیازمند کمک می باشند.

لذا از هموطنان عزیز تقاضا می شود به محض مشاهده آنها مراتب را با شماره تلفن66- 33613062 _ 076 در بندرعباس و ادارات تابعه ساحلی در شهرستانها اطلاع دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز