وزیر بهداشت در همایش اعطای نشان ایمنی و سلامت تاکید کرد:

جرم افراد متخلف در حوزه غذا کمتر از افراد قاتل نیست

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۱۵:۳۰:۱۷
کد خبر: ۳۹۶۴۸۳
جرم افراد متخلف در حوزه غذا کمتر از افراد قاتل نیست
وزیر بهداشت همچنین به تقلب و تخلف در حوزه غذا اشاره کرد و گفت: افرادی که در این حوزه تخلف می‌کنند و کالاهای تقلبی می‌فروشند جرمشان کمتر از فرد قاتل نبوده چرا که باعث ایجاد بیماری در تعداد کثیری از مردم در اثر استفاده از آن محصول می‌شوند.

به گزارش گروه خبر خبر گزاری برنا، وبدا، وزیر بهداشت در همایش اعطای نشان ایمنی و سلامت گفت: این همایش تقدیر از کسانی است که به سلامت جامعه اهمیت بیشتری می‌دهند و برای اعتبار حرفه‌ای خود ارزش قائل هستند.

وزیر بهداشت با اشاره به راه اندازی سامانه سازمان غذا و دارو، افزود: الکترونیکی شدن خدمات باعث کاهش مراجعه مستقیم تولیدکنندگان صنعت غذا ودارو به سازمان برای انجام کارهای اداری شده و در عین حال از سلیقه پردازی و نفوذها پیشگیری می‌کند.

هاشمی با تاکید بر لزوم پیوند میان دانشگاه‌های علوم پزشکی با صنعت غذا، تصریح کرد: در حال حاضر ارتباط این دو بخش یک طرفه است و باید ارتباط میان دانشگاه و صنعت غذا تقویت شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که باید در حوزه غذا بهتر از گذشته عمل کنیم، ابراز امیدواری کرد تا امسال بتوانیم اقدامات خوب و موثری در این حوزه به منظور بالا بردن سطح سلامتی در جامعه انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به سفر دیروز خود به یزد، گفت: متاسفانه حدود 70 درصد از مردم یزد افزایش وزن دارند که البته این آمار در تهران به مراتب بیشتر است چرا که فعالیت و تحرک بدنی کمتر است.

وزیر بهداشت همچنین به تقلب و تخلف در حوزه غذا اشاره کرد و افزود: افرادی که در این حوزه تخلف می کنند و کالاهای تقلبی می‌فروشند جرمشان کمتر از فرد قاتل نبوده چرا که باعث ایجاد بیماری در تعداد کثیری از مردم در اثر استفاده از آن محصول می‌شوند.

 هاشمی بر لزوم حضور و نظارت دستگاه  قضایی در این موارد تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم غذای مردم درست و سالم باشد باید بتوانیم قاطعانه با متخلفان برخورد کنیم و باید مجازات بازدارنده باشد. حکم باید متناسب با جرم باشد چراکه این گونه، سلامت مردم بیشتر حفظ می‌شود.

وزیر بهداشت در ادامه به قاچاق کالاهای آسیب رسان خاطر نشان کرد: به طور مثال در خصوص سیگار برخی گفتند که نمی‌توانیم جلوی قاچاق را بگیریم.

وزیر بهداشت با طرح این پرسش که چطور می‌توانیم کوچکترین جنبنده‌ای در مرزها را ببینیم اما نمی‌توانیم با تریلی‌هایی که بار قاچاق دارند مبارزه کنیم، تاکید کرد: باید مبارزه با قاچاق جدی گرفته شود تا بتوان از تولید داخل حمایت کنیم و به اقتصاد مقاومتی برسیم.

 هاشمی همچنین بر لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف با وزارت بهداشت به منظور حفظ و ارتقای سلامتی در مردم یادآوری کرد: به طور مثال اگر وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا وزارت نیرو در برخی از امور با وزارت بهداشت همکاری نکنند، وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند برای سلامت مردم کاری انجام دهد. بنابر این لازم است تا تمام دستگاه‌ها بیشترین همکاری را داشته باشند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: اگر بتوانیم در تمامی موارد و در حوزه غذا دستورات اسلامی و دینی را رعایت کنیم، کمتر بیمار می‌شویم و مشکلاتمان در حوزه درمان کمتر می‌شود.

 هاشمی با بیان این که افرادی که در حوزه سلامت فعالیت دارند مسئول سلامتی مردم هستند،تاکید کرد: سلامت مردم با دارو و درمان حل نمی‌شود و راه آن پیشگیری است که حوزه غذا بخشی از این پیشگیری را شامل می‌شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: نباید نسبت به حوزه غذا بی‌تفاوت باشیم و دولت و حاکمیت باید بیشتر از گذشته به فکر تامین سلامت مردم باشد.

 هاشمی با بیان این که سلامت مقدمه تامین امنیت است، گفت: از آنجا که مردم دولت را امین خود می دانند و به آن اعتماد دارند انتظار دارند به امنیت و سلامت آنها توجه ویژه شود.

نظر شما