بر اساس اعلام ثبت احوال:

بیماری های قلبی- عروقی بیشترین دلیل مرگ خوزستانی ها

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۱۱:۰۴:۰۸
کد خبر: ۳۹۷۲۲۷
بیماری های قلبی- عروقی بیشترین دلیل مرگ خوزستانی ها
مدیرکل ثبت احوال خوزستان بیماری‌های قلبی عروقی، حوادث غیرعمد، سرطان‌ها و تومورها را از بیشترین عوامل مرگ و میر در خوزستان برشمرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ، بهنام مریدی در گفت‌وگو با (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: در سال گذشته، 19 هزار و 551 فوت در استان خوزستان ثبت شده است که از این تعداد، 8565 نفر زن و 10 هزار و 985 نفر، مرد بوده‌اند و جنسیت یک مورد از فوتی‌ها نیز نامشخص است که احتمالا ثبت فوت در دوران جنینی بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع فوتی‌های سال گذشته در استان خوزستان، 9452 نفر بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی جان خود را از دست دادند. به این ترتیب بیش از 50 درصد موارد فوتی در خوزستان در سال گذشته به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

مریدی افزود: در سال گذشته؛ 1184 نفر بر اثر دلایل نامعلوم، ناشناخته و یا کهولت سن، 1310 نفر بر اثر عوامل تعریف‌نشده و مبهم، 1604 نفر بر اثر ناهنجاری‌های مادرزادی و کوروموزومی و 611 نفر بر اثر بیماری‌های سیستم عصبی جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: همچنین 758 نفر بر اثر بیماری‌های عفونی و انگلی، 324 نفر بر اثر بیماری‌های دستگاه گوارش، 166 نفر بر اثر بیماری‌های دوران حول تولد، 291 در اثر بیماری‌های دستگاه اداری و تناسلی ، 207 نفر بر اثر بیماری‌های خونی و سیستم ایمنی و 521 نفر بر اثر بیماری‌های غدد تغذیه و متابولیک در سال گذشته فوت شده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان اظهار کرد: همچنین در سال گذشته 13 نفر بر اثر عوارض حاملگی و زایمان، 93 نفر به دلیل بیماری‌های اسلکتی و عضلانی، 85 نفر بر اثر خشونت به وسیله دیگران، 28 نفر بر اثر شهادت، 91 نفر بر اثر خودکشی، 99 نفر بر اثر بیماری‌های روانی و اختلال رفتاری و 15 نفر بر اثر بیماری‌های جلدی و زیر جلدی جان خود را از دست داده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز