معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد

پلمپ مرکز حجامت ایران

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۵:۴۹:۳۶
کد خبر: ۳۹۸۰۴۱
پلمپ مرکز حجامت ایران
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مرکز حجامت ایران به دلیل فعالیت بدون پروانه رسمی و بهره برداری و همچنین استفاده از نیروی انسانی فاقد مدرک قانونی، غیرمجاز شناخته و پلمپ شد.

به گزارش گروه خبر خبر گزاری برنا، رضا پایدار  با اعلام این مطلب افزود: سازمان تعزیرات حکومتی، در دو مرحله به این مرکز اخطار داده بود اما مرکز حجامت ایران بدون توجه به هشدارها، فعالیت خود را ادامه می داد که در نهایت با دستور پلیس فتا، این مرکز پلمپ شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، این موسسه در تهران اقدام به راه اندازی دانشکده ای به نام شعبه دانشگاه ارمنستان کرده بود که در آن به افراد عادی آموزش حجامت را ارئه می دادند و برای آنها مدرک و گواهی صادر می کردند که این دانشکده نیز به دلیل فقدان مجوز، پلمپ شد.

 پایدار به مردم توصیه کرد تا از مراجعه به موسساتی که فاقد مجوز قانونی و بهره وری وزارت بهداشت و همچنین مسئول بهره وری هستند، جدا پرهیز کنند و در اولین مراجعه خود به مراکز درمانی، حتما به مجوز و پروانه تاسیس آن موسسه توجه کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه ما به صورت دوره ای از تمام مراکز درمانی و به ویژه طب سنتی بازدید می کنیم، افزود: بر اساس این بازدیدها، مراکز غیرمجاز در ابتدا تذکر می گیرند و به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع می شوند و در صورت عدم رعایت نکات لازم، پلمپ و به دادگاه معرفی می شوند.

 پایدار به پلمپ چندین موسسه درمانی غیرمجاز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برخی از مراکز غیرمجاز، ارتباطاتی با افراد خاصی دارند و جوسازی می کنند، اما شلوغ کاری، جوسازی و ارتباط با افراد خاص، در نظارت دقیق موسسات درمانی تاثیری نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشکده های طب سنتی دانشگاه های علوم پزشکی، اقدام به تربیت PHD طب سنتی کرده اند، اظهار داشت: این متخصصان به تدریج وارد بازار کار شده اند و با روش علمی و به صورت قانونی فعالیت دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از مردم خواست که به مراکز قانونی و دانشکده های طب سنتی دانشگاه های علوم پزشکی مراجعه کنند تا گرفتار افراد سودجو نشوند.

پایدار تاکید کرد: مجوزهای مراکز و موسسات طب سنتی باید در معرض دید مردم، نصب شود تا باعث آگاهی مردم شود و با اطمینان خاطر از این مراکز خدمات دریافت کنند

 

نظر شما