ارزیابی پیرهادی از اقدامات شورای شهر در سالروز شوراها

حفظ باغات و نگاه کارشناسی، مشخصه پارلمان چهارم

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۱۰:۰۴:۵۱
کد خبر: ۳۹۸۱۸۹
حفظ باغات و نگاه کارشناسی، مشخصه پارلمان چهارم
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران مشخصه بارز شورای چهارم را اقدام در جهت حفظ و صیانت از باغات تهران دانست و گفت: در این دوره نگاه کارشناسی به مسائل شهری بر نگاه سیاسی قالب بود.

محسن پیرهادی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا با بیان این مطلب، افزود: هرچند مردم باید درباره عملکرد شورای شهر نظردهی کنند، اما در کل مدیریت شهری همیشه سعی کرده همه تلاش خود را برای برآوردن نیازهای شهروندان به کار بندد.

این بهشت نشین تاکید کرد: شورای شهر تهران تا جایی که توان دارد سعی می کند اقدامات اثرگذاری در وضعیت شهر و شهروندان داشته باشد. اما این به معنای آن نیست که توانسته به همه آنچه آرزو داشته برسد.

به گفته این عضو شورای شهر چهارم، نیازها و مطالبات مردم از مدیریت شهری به حق و زیاد است، به همین علت در برخی مواقع همه نیازها محقق نشده است. با این وجود مسیر توسعه و رشد شهر متوقف نشده و به جرات می توان گفت که در مقایسه با گذشته در بحث اقدامات عمرانی و فرهنگی- اجتماعی، توسعه خوبی داشته ایم.

 به باور پیرهادی هرچند سرانه های خدماتی، فضای سبز و فرهنگی اجتماعی در پایتخت افزایش چشمگیری داشته اما هنوز کاستی هایی وجود دارد که باید ساماندهی شود.

قوت و ضعف شورای چهارم

به گفته این عضو هیئت رئیسه شورای شهر نقطه قوت شورا در دوره چهارم این بود که به مسائل مختلف شهری نگاهی کارشناسی فارغ از مباحث سیاسی شد و محور همه مباحث مسائل و مشکلات خدماتی اجتماعی بود.

او در خصوص اعتراض برخی از اعضای شورای شهر نسبت به روند حسابرسی شهرداری و همچنین افزایش ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر گفت: در شهری به بزرگی تهران همیشه احتمال تخلف در ساخت و ساز وجود دارد و این وظیفه شورای شهر است که به آن رسیدگی کند. به همین علت تمامی این پرونده ها در حال بررسی هستند. گزارش حسابرسی ها هم به طور کامل در صحن علنی شورا مطرح شده و اعضا آن را نقد و بررسی کردند.

او در ادامه سخنانش حمل و نقل آسان و راحت در شهر و اختصاص بودجه مناسب برای رسیدن به این هدف را از مهمترین اقدامات شورای شهر در دوره چهارم ارزیابی کرد و افزود: ساخت مترو و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کنار توسعه فضای سبز و جلوگیری از تخریب باغات از مشخصه های مهم شورای چهارم است.

پیرهادی همچنین تمامی مصوبات شورای شهر را پراهمیت دانست و گفت: هر کدام از این مصوبات در جای خود مهم هستند و به همین علت سعی کردیم در هر حوزه از شهر مصوبات خوبی را به تصویب برسانیم.

عضو هیئت رئیس شورای شهر تهران یکی از مهم ترین اقدامات کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر در دوره چهارم را تعیین مشخص قیمت تغییر کاربری ها در شهر عنوان کرد و گفت: با این اقدام دیگر عامل انسانی و سلیقه فردی برای محاسبات هزینه فردی که قصد دارد جواز ساخت بگیرد، ممکن نیست و به جلوگیری از رانت ها و فسادها کمک شایانی می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز