وزیر آموزش و پرورش در رشت :

استاندارد سازی فضاهای آموزشی کشور تا پایان برنامه ششم توسعه

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۱۳:۵۱:۵۵
کد خبر: ۳۹۸۹۷۴
استاندارد سازی فضاهای آموزشی کشور تا پایان برنامه ششم توسعه
وزیر آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش استان که صبح امروز با حضور استاندار گیلان برگزارشد گفت : تا پایان برنامه ششم توسعه تمام فضای آموزشی کشور استاندارد‌سازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان،  وزیر آموزش و پرورش در این نشست که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد  توسعه مشارکت در آموزش و پرورش را از جمله سیاست‌های دولت دانست و افزود : آموزش و پرورش دستگاه بزرگی است که 105 هزار مدرسه را در اقصی نقاط کشور اداره می‌کند.

دکتر فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه با بیشترین مخاطب است، گفت: آموزش و پرورش تنها نهادی است که حداقل 40 میلیون مخاطب مستقیم دارد و یک تصمیم کوچک در این نهاد بر کل جامعه تاثیر می‌گذارد. این کثرت و وسعت نیست که آموزش و پرورش را مهم کرده بلکه آنچه که اهمیت دارد این است که دانش‌‌آموزان امروز آینده کشور را اداره می‌کنند.

وی تاکید کرد : اداره این وزارت خانه با این  گستردگی و اهمیت تنها کار یک دستگاه نیست و بدین دلیل است که در دولت یازدهم توسعه مشارکت از جمله سیاست‌های اعلام شده در این بخش می‌باشد و باید از تمام توان کشور در اداره آموزش و پرورش بهره گیریم.

وی با قدردانی از حضور استاندار گیلان در تمامی نشست‌های شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت : علی رغم مشغله‌های کاری شاهد هستیم که دکتر نجفی در تمامی این نشست‌ها شرکت و خالصانه و در خدمت آموزش و پرورش است، صمیمانه از ایشان تشکر می‌کنم.

دکتر فانی افزود :در حال حاضر یک سوم فضاهای آموزشی کشور استاندارد نیستند این در حالیست که طی 10 سال پیش دو سوم فضاها غیر استاندارد بودند که با اقدامات دولت و مجلس و مردم استاندارد ساخت و ساز مدارس افزایش یافت در تلاشیم تا آخر برنامه ششم توسعه یک سوم غیر استاندارد را هم استاندارد کنیم.

وی بیان کرد: ما در کشور 36 هزار دانش‌آموز شهید و 5 هزار معلم شهید داریم که این آمار را هیچ نهاد غیرنظامی دیگری ندارد ،حضور این شهدا پشتوانه‌ای برای آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش از اعتماد جامعه به قشر معلم سخن گفت و افزود:در چندین پژوهش میدانی در کشور معلمین بالاترین گروه مرجع در بین مردم محسوب شده اند که نشاندهنده اعتماد مردم به فرهنگیان است لذا اگر به دنبال جامعه متعالی هستیم باید به معلمان توجه خاصی داشته باشیم.

دکتر فانی با بیان اینکه استفاده بهینه از منابع یکی از وجوه اقتصاد مقاومتی است، گفت: آحاد جامعه باید به اصول اقتصاد مقاومتی واقف باشند که اکنون به عنوان دانش‌آموز در مدارس مشغول به تحصیل هستند لذا نهادینه کردن این فرهنگ یکی از تکالیف آموزش و پرورش است زیرا تربیت اقتصادی و حرفه‌ای از اهداف آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش به 4 عامل استعداد، علاقه، نیاز جامعه و امکانات تحصیلی در آموزش و پرورش بستگی دارد که باید این چهار عامل درکنار هم قرار گیرند تا نظام آموزشی هدفمند و متعالی داشته باشیم

وزیر آموزش و پرورش عصر امروز (شنبه) در کنگره شهدای فرهنگی گیلان در راستای برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید استان سخنرانی می کند. 

 

نظر شما