مدیرعامل سازمان انتقال خون دردومین جلسه همکاری‌های منطقه‌ای:

سازمان انتقال خون تنها متولی جمع آوری پلاسما شد

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۱۴:۱۵:۵۰
کد خبر: ۳۹۸۹۹۲
سازمان انتقال خون تنها متولی جمع آوری پلاسما شد
مدیرعامل سازمان انتقال خون در دومین جلسه همکاری های منطقه‌ای که در ارومیه برگزار شد از واگذاری جمع آوری پلاسما به سازمان انتقال خون خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبر گزاری برنا،پور فتح اله با اشاره به حساسیت جمع‌آوری پلاسما و تامین پلاسمای سالم و اهدا کنندگان واجد شرایط گفت: اهمیت این موضوع سبب شد تا وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی جمع آوری پلاسما را از بخش خصوصی گرفته آن را فقط به سازمان انتقال خون واگذار کند زیرا بایددر این امر استانداردهای بالایی رعایت شود.

 پور فتح اله با بیان به اهمیت اقتصادی صنعت پلاسما گفت: ما در سال گذشته با تامین پلاسمای ایرانی برای تولید فرآورده‌های پلاسمایی، توانستیم ضمن کاهش نیاز به واردات داروهای یاد شده، سبب 17 میلیون دلار صرفه جویی اقتصادی شویم.

وی با پر اهمیت دانستن رفتار سازمانی، از همکاران خواست همچون خانواده خود برای سازمان تعصب به خرج دهند و حرمت و کیان آن را پاس بدارند.

 پورفتح‌‌اله با اشاره به اینکه بازرسی های منطقه‌ای پایگاه ها باید توسط کارشناسان داخلی صورت گیرد گفت: چرا باید محتاج بازرسی خارجی باشیم. از این پس با فراهم شدن ساز و کار لازم خود سازمان استانداردها را بررسی و ممیزی خواهد کرد و اسناد آن برای آزمایش رندوم ارسال می شود و پس از تائید کل مجموعه گواهی خواهد گرفت و در آخر سازمان غذا و دارو تاییدیه صادر می کند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه محصولات انتقال خون جزو فرآورده‌های دارویی محسوب می‌شوند باید ممیزی صورت گیرد و تعرفه گذاری پایدار شود.

نظر شما