یک پزشک متخصص در گفت و گو با برنا:

آلژی درمان قطعی دارد؟

۱۳۹۵/۰۲/۱۷ - ۱۵:۳۲:۴۳
کد خبر: ۴۰۱۳۱۸
آلژی درمان قطعی دارد؟
آغاز فصل بهار برای برخی که حساسیت های فصلی دارند خیلی خوشایند نیست. بیماری که سبب بروز علائمی شبیه به سرما خوردگی می شود و در افراد مختلف به دلایل گوناگون بروز می کند.

مهتاب مساحی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا، گفت: آلرژی و حساسیت فصلی در بهار و پاییز و به دنبال گردافشانی گل‌ها و درختان اتفاق می‌افتد؛ این نوع از آلرژی به صورت آبریزش بینی، عطسه، خارش چشم و سرفه نمایان می‌شود.

به گفته این متخصص خوردن حلزون، تخم مرغ، آجیل و شکلات می تواند آلرژی را تشدید کند. همچنین درختان، گل ها، هاگ ها، پر بالش یا متکا، پشم و کرک، پوسته حیوانی از جمله سگ، خرگوش، گربه، جوجه نیز می توانند سبب افزایش آلرژی در افراد شوند.

مساحی اضافه کرد: گردو غبار فرش،جارو،گردگیر، فیلترهای کثیف، پاک کننده های خانگی، حلال های پاک کننده، تینرهای رنگ، هوا و حتی درجه حرارت هوا، آلودگی هوا، سرما یا گرمای زیاد، تغییرات فصلی، خشکی یا رطوبت زیاد، آلوده کننده های صنعتی، بخارات چوب، دود صنعتی، فلزات، کتان، پودرها، عطریات، تنباکو (سیگار، پیپ) نیز علائم آلرژی را در افراد افزایش می دهد.

این متخصص ایمنولوژی تاکید کرد: بر همین اساس توصیه می شود که افراد با زمینه های آلرژی تا حد امکان از مواردی که سبب افزایش علائم این بیماری در بدن می شود دوری کنند. زیرا آلرژی درمان قطعی ندارد و فقط باید با پرهیز بیماری را کنترل کرد.

وی گفت: آنتی هیستامین ‌ها جز داروهای قابل استفاده در این موارد هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز