مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر خبر داد:

اختصاص۱۰۰ میلیارد برای احداث پایگاه امداد هوایی

۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۰۹:۳۲:۴۴
کد خبر: ۴۰۱۴۶۲
اختصاص۱۰۰ میلیارد برای احداث پایگاه امداد هوایی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت وجود پایگاه امداد هوایی دراین استان، با همت و همکاری استانداری بوشهر مبلغ 100 میلیاردریال اعتبار برای احداث این پایگاه در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حسین درویشی در خصوص عملیات اجرایی پایگاه امداد هوایی گفت: با این میزان اعتبار زمین آن در ضلع شمالی تقاطع آزادراه بوشهر- برازجان - بندر ریگ جانمایی شده و در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی این پایگاه امداد هوایی در استان بوشهر آغاز و طی دو سال باید به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر از مجموع شش فروند بالگرد خریداری شده برای کشور یک فروند سهم استان بوشهر است تصریح کرد: با توجه به استراتژیک بودن استان بوشهربه دلیل وجود تاسیسات نفت و گاز، وجود شرکت‌های پتروشیمی واحتمال بروز حوادث دریایی، جاده‌ای و کوهستانی در استان، تاسیس یک پایگاه امداد هوایی در استان بوشهر ضروری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: بالگرد خریداری شده قابلیت پرواز در شب و روی آب را دارد که به مبلغ 700 میلیارد ریال از سوی جمعیت هلال احمر خریداری و تا نیمه نخست امسال به استان بوشهر تحویل داده می‌شود.

به گفته وی، تاسیس خانه هلال در روستای طلحه از بخش کلمه از توابع شهرستان دشتستان به صورت پایلوت همزمان با سراسر کشور از جمله دیگر برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان بوشهر است.

درویشی راه اندازی خانه های هلال در روستاها با توجه به آسیب پذیری، مسافت زیاد روستاها با مرکز و دسترسی کمتر به خدمات درمانی و امدادی را ضروری دانست و تصریح کرد: خانه های هلال در روستاها شعبه کوچکی از جمعیت هلال احمرهستند که با شناخت محیط جغرافیایی، حوادث و ارائه آموزش‌های اولیه به مردم تیمهای روستایی تشکیل و خدمات داوطلبی به نیازمندان ارائه می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات این جمعیت گفت: با توجه به اینکه هلال‌احمر عضو فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ است هر چهار سال یک‌ بار انتخابات بین اعضای فعال هلال‌احمردر تمام شهرستان‌های کشور برگزار می‌ شود.

وی بیان کرد: براساس این انتخابات در مجمع شهرستانی، شورای اجرایی با چهار نفر عضو اصلی و دو نفر بازرس، در مجمع استانی، چهار نفر برای هیات مدیره و دونفر بازرس در مجمع کشور نیز از هر استان دو نفر به عضویت شورای عالی هلال‌احمر انتخاب می شوند.

مدیرعامل جمعیت‌ هلال‌احمر استان بوشهر ادامه داد: انتخابات مجمع هلال‌احمر استان بوشهر 24 اردیبهشت‌ماه در هشت شهرستان استان برگزارمی شود.

وی گفت: جمعیت هلال احمر استان بوشهردارای 15 پایگاه امدادی شامل 9 پایگاه جاده ای، یک پایگاه کوهستان و پنج پایگاه ساحلی است که در کانکس مستقر هستند و تلاش می‌شود امسال این پایگاهها تجهیز و کیفی سازی شوند.

مدیرعامل جمعیت‌ هلال‌احمر استان بوشهر گفت: برای تجهیز و کیفی سازی پایگاههای امدادی عملیات اجرایی سه پایگاه امدادی در استان بوشهر امسال آغاز می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز