دبیر علمی چهلمین کنگره ارتوپدی جامعه جراحان ایران خبر داد:

سالانه مرگ ۵۰ هزار نفر به‌ علت خطاهای پزشکی

۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۱۱:۰۳:۰۷
کد خبر: ۴۰۱۵۴۶
سالانه مرگ ۵۰ هزار نفر به‌ علت خطاهای پزشکی
دبیر علمی چهلمین کنگره ارتوپدی جامعه جراحان ایران با بیان به اینکه در کشورهای پیشرو پزشکی سالانه ۵۰ هزار نفر جانشان را به علت خطاهای پزشکی از دست می‌دهند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دبیر علمی چهلمین کنگره ارتوپدی جامعه جراحان ایران با بیان اینکه خطای پزشکی ناشی از خطای تیم پزشکی است، گفت: متاسفانه در کشور ما رسانه ها نباید بدون نظر کارشناسی خطاهای پزشکی را رسانه ای کنند چون از یکسو اعتماد عمومی جامعه را به گروه پزشکی خدشه دار کرده واز سوی دیگر  کشور ما که میزبان  و محور توریسم درمانی در بین کشورهای منطقه است دچار ابهام و تردید می‌کنند، خطاهای گروه پزشکی در کشورهای پیشرفته جزو سومین علت مرگ ومیر محسوب شده و تلاش‌های بین المللی ومسولان نظام سلامت با دیدگاه سیستمیک در تلاش هستند آنرا به حداقل برسانند و خدمات درمانی ایمن را به بیماران ارائه نمایند.

حسن زاده در خصوص کنگره جامعه جراحان گفت: در کنگره جامعه جراحان 95 که 20 تا 24 اردیبهشت با حضور صدها نفر از جراحان کشور تشکیل می‌شود در حوزه ارتوپدی با نگاه فرآیند گرا تلاش می‌شود از تجارب اساتید گرانقدر وبا تجربه ودانش روز جهانی بهره گرفته تا از میزان بروز خطا در تشخیص ودرمان بیماری پیشگیری شود از نگاه عامیانه وغیر تخصصی به عملکرد پزشکان گرانقدر کشور که به هر بهانه ای مورد سوال و تردید قرار می‌گیرند متعجبیم زیرا در کشورهای پیشرو پزشکی سالانه به طور متوسط 50 هزارنفر جانشان را  به علت خطاهای پزشکی از دست می‌دهند.

ولی کارشناسان آنها توانستند این معضل را مهار کنند و نگاه سیستماتیک را حاکم کنند و فرآیند خطاهای پزشکی اعم از خطاهای دارویی وجراحی و درمانی را به حداقل برسانند.

دبیر علمی چهلمین کنگره ارتوپدی جامعه جراحان ایران گفت: در یک نگاه کلی در کشور ما سالانه در حوداث ترافیکی بیست هزار نفر فوتی و بالای دویست هزار مصدوم ومعلول  به نظام سلامت تحمیل می‌شود که برنامه ریزی درمانی صحیح و نهادینه کردن سیستم ترو ما  و مراکز تخصصی مجهز و وجود نیروی انسانی کارامد می‌بایست از حجم آسیب و مشکلات بکاهد.

 

وی افزود: در این همایش بیش از 50 استاد ارتوپدی برای انتقال اطلاعات و تجربه سخنرانی کرده وبه پرسش‌های پزشکان جوانتر پاسخ می‌دهند.

حسن زاده در پایان گفت: در این کنگره پرستاران ارتوپدی نیز که بخش مهمی از نیروی انسانی درمان کشور هستند با اولویت تحت آموزش قرار گرفته و با پیشرفت‌های روز دنیا آشنا می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز