معاون سیاسی استاندار مازندران:

۹۰ درصد متکدیان استان حرفه‌ای هستند

۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۱۰:۳۸:۳۲
کد خبر: ۴۰۲۰۰۵
۹۰ درصد متکدیان استان حرفه‌ای هستند
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران از اجرای طرح ساماندهی متکدیان در استان خبر داد و گفت: ۹۰ درصد متکدیان مازندران به‌صورت حرفه‌ای تکدی گری می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از آمل؛ علیرضا یونسی رستمی در جلسه استانی ستاد ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان که با حضور شش فرماندار مازندران در سالن ششم بهمن فرمانداری ویژه آمل برگزار شد با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد متکدیان به صورت حرفه‌ای به این کار می پردازند، اظهار داشت: یکی از عوامل رشد این امر دلسوزی نابجای مردم است و به دلیل احساس تکلیف به این افراد کمک می کنند و ناخودآگاه به این سیستم‌ها دامن می زنند.

وی از شهروندان استان خواست تا از کمک به این افراد پرهیز کنند و گفت: دستگاه‌هایی برای یاری رساندن به خانواده‌های بی بضاعت در استان وجود دارد و هم‌استانی ها می توانند این کمک ها را در اختیار دستگاه هایی قرار دهند که این ماموریت را بر عهده دارند.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه پدیده‌ تکدی گرایی آثار روانی منفی در بین افراد جامعه ایجاد می کند افزود: سازمان‌های فرهنگی و تبلیغی در این حوزه به کار تبلیغاتی بپردازند تا زمینه تکدی گری در جامعه فراهم نشود.

وی افزود: در زمینه توانمندسازی این متکدیان از سوی دستگاه‌ها تلاش‌هایی صورت گیرد و پس از غربالگری با هماهنگی ستاد و کمک اداره کار و رفاه اجتماعی این افراد نیازمند مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون طرح جمع‌آوری متکدیان در شهرستان تنکابن اجرایی شده خواستار اجرای  این طرح در شش شهر مرکزی استان شد و تصریح کرد: پیشنهاد استان این است که به تناسب میزان هزینه و با توجه به مجموعه جمعیتی هر شهرستان اعتباراتی در نظر گرفته شده و سهم هر شهر مشخص و فصلی پرداخت شود تا به شهرداران و شوراها فشار نیاید.

وی خاطرنشان کرد: متکدیان این شش شهرستان پس از جمع‌آوری به مرکز حیات نو شهرستان آمل انتقال داده می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز