شهردار منطقه ۴ تهران خبر داد

تعیین تکلیف بیش از ۱۶۰۰۰ آراء کمیسیون های ماده صد در منطقه ۴

۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۱۹:۰۴:۵۰
کد خبر: ۴۰۲۴۰۳
تعیین تکلیف بیش از ۱۶۰۰۰ آراء کمیسیون های ماده صد در منطقه ۴
شهردار منطقه 4 گفت: از مجموع25 هزار آراء صادره در کمیسیون های ماده صد تا کنون، به وضعیت 16هزار و 500 پرونده رسیدگی شده است.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید امیر عباس بهاری در جلسه ارزیابی عملکرد واحد اجرای احکام منطقه در خصوص آراء کمیسیون های ماده صد که با حضور مهندس رضا مرادی مدیر کل امور اجرایی کمیسیون های ماده صد برگزار شد با اعلام این خبر گفت: در سال جاری بر اساس سیاست های ابلاغی مدیریت شهری تهران، هدف گذاری و شناسایی پرونده های دانه درشت آغاز و در این راستا 411 پرونده در اولویت قرار گرفته است.
 
وی از تشکیل کارگروه تعیین تکلیف پرونده های دارای آراء ماده صد خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات برای شهروندان و سردرگمی در مواجهه با تخلفات ساختمانی، با تشکیل این کارگروه رسیدگی به پرونده های دارای آرای ماده صد با سرعت بیشتری صورت می گیرد.
 
بهاری اضافه کرد: اولویت سال جاری این منطقه پرونده های دانه درشت و واحدهای تجاری است که سال ها از زمان ابلاغ اراء ماده صد آن ها گذشته است.
 
شهردار منطقه 4 گفت: بیش از 25000 پرونده منجربه رای کمیسیون ماده صد در منطقه  4 وجود دارد که به وضعیت بیش از 70 درصد آنها رسیدگی شده است و در سال جاری رسیدگی به وضعیت این پرونده ها در اولویت قرار دارد.
 
در ادامه رضا مرادی مدیر کل کمیسیون های اجرایی ماده صد شهرداری تهران گفت: کمیسیون ماده صد با تعامل مناطق 22 گانه شهرداری، قوه قضائیه، وزارت کشور، شورای اسلامی شهر تهران و دیوان عدالت اداری به عنوان اهرم اجرایی شهرداری در امور رسیدگی به تخلفات ساختمانی و اقدامات خلاف مقررات شهرسازی و بدون پروانه می باشد.
 
وی افزود: نظم و انضباط وتسریع در رسیدگی به پرونده ها ازاولویت های حوزه شهرسازی و اداره کل امور ماده صد درسال 94 بود.
 
شهردار منطقه 4 تهران با تاکید برضرورت نظارت نواحی بر روند ساخت وسازها وجلوگیری ازتخلفات ساختمانی گفت: نظارت و کنترل بیشتر نواحی بر پرونده ها دارای رأی ماده صد، موجب کاهش ارجاع پرونده ها به کمیسیون ماده صد خواهد شد.

مرادی مدیر کل کمیسیون های اجرایی ماده صد شهرداری تهران رسیدگی به پرونده های دانه درشت و تعیین تکلیف آراء ماده صد مربوط به واحدهای تجاری را از مهمترین اقدامات منطقه 4 در سال جاری عنوان کرد و از شهرداران نواحی خواست تا در سال جاری توجه بیشتری به اجرای آراء ماده صد در سال جاری داشته باشند.

نظر شما