معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان لرستان درگفت وگو با برنا :

معیارهای زندگی سالم در خانواده رعایت شود

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۰۹:۰۶:۱۱
کد خبر: ۴۰۲۵۲۲
معیارهای زندگی سالم در خانواده رعایت شود
خانواده می تواند به شکلی کاملا معکوس ، به عنوان منبع مهم ایجاد تنش در زندگی فرد باشد ، ولی اگر معیارهای زندگی سالم در خانواده رعایت شود ، می توان جلوی تنش ها را سد کرد و خانواده را به تعادل و سلامتی رساند
به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان لرستان در گفت وگو با  خبرنگار برنا ،خانواده را اساسی ترین و طبیعی ترین نیاز انسان در حل مشکلات و شایسته ترین کانون برای تبلور اطمینان ، دانست.

سرهنگ "رضا شیراوژن" در این گفت وگو اظهار داشت : بشر از نخستین روزهای حضور خود در عرصه خاک و شکوفایی جوانه های تأمل و تدبیر بر شاخسار حیات، به خوبی دریافته که خانواده بهترین مأمن انسان و شایسته ترین کانونگو برای تبلور سکون و اطمینان است.

وی با بیان این که خانواده یکی از اساسی ترین و طبیعی ترین نیازهای انسان به شمار می آید، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات روانی حاصل از تنش های زندگی روزمره توسط یک خانواده سالم و بهنجار التیام یافته جبران می شود.

به گفته شیراوژن، بدون شک زندگی زناشویی خانوادگی مانند هر امر دیگر ممکن است دچار آسیب پذیری شود و با موانعی رو به رو شود ، در این شرایط خانواده های جوان و نوبنیاد موظفند آگاهانه و مسئولانه این آفت ها و موانع را شناسایی و علت یابی کنند.

معاون اجتماعی لرستان ازدواج را ، به عنوان سنگ بنای اولیه خانواده و عامل اساسی برای زوجیت ،همدلی، بالندگی و پیشرفت همسران دانست و گفت : انسان ها می توانند در سایه اندیشه و ایمان واقعی ، با اطمینان و صلابت ، بر ناکامی ها و فراز و نشیب های زندگی چیره شوند و از وادی های شکست، مصمم و استوار عبور کنند.

شیراوژن تصریح کرد:خانواده می تواند به شکلی کاملا معکوس ، به عنوان منبع مهم ایجاد تنش در زندگی فرد باشد ، ولی اگر معیارهای زندگی سالم در خانواده رعایت شود ، می توان جلوی تنش ها را سد کرد و خانواده را به تعادل و سلامتی رساند.

وی با بیان توصیه های تاثیر گذار مفید و راهگشا در زندگی مشترک تصریح کرد : اگر خوشبختی و صمیمیت ، تنها یک کلید طلایی داشته باشد ، می توان احترام متقابل همسران به یکدیگر در مقابل فرزندان یا سایر افراد را به عنوان آن کلید طلایی معرفی کرد ، بنابراین اگر می خواهید محبت و علاقه همسرتان را روز به روز نسبت به خود بیشتر کنید ، باید نزد بچه ها و خانواده خود، نهایت احترام را به او بگذارید .

معاون اجتماعی استان با تاکید بر ابراز علاقه و پرهیز از ناسزاگفتن ، بیان داشت : با ناسزا گفتن و توهین هیچ مشکلی حل نمی شود و این کار تنها باعث سرد شدن روابط بین همسران می شود ، بنابراین سعی کنید همیشه مخالفت خود را درباره یک موضوع با منطق و آرامش به همسرتان بگویید و هیچ گاه در خلال بحث از کلمات تحقیر یا توهین آمیز استفاده نکنید.

به گفته معاون اجتماعی لرستان کودکان در خانواده سرد و بی روح ،از ناامنی، آشفتگی عاطفی و اضطراب رنج می برند و احتمال ظهور و بروز ناهنجاری های عاطفی و رفتاری در آن زیاد است ، زیرا سرنوشت والدین و فرزندان با یکدیگر گره خورده و رفتار هر یک آثار و پیامدهایی بر رفتار دیگری دارد.

شیراوژن با اشاره به اینکه ریشه اکثر ناهنجاری های رفتاری ، عاطفی ، اجتماعی و اخلاقی افراد یک جامعه از خانواده بحرانی سرچشمه می گیرد ، افزود : آسیب ها و ستیزه های خانوادگی ، پدیده ای بسیار پیچیده و چند وجهی است که باید از دیدگاه های گوناگون روانی، اجتماعی،حقوقی و ارتباطی، آن را مورد مطالعه قرار داد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز