سخنگوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی

ضربه سیاستگذاران به طرح تحول سلامت

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۱۴:۵۶:۱۴
کد خبر: ۴۰۲۹۲۱
ضربه سیاستگذاران به طرح تحول سلامت
سخنگوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: دوستان به ظاهر دلسوز در بین سیاستگذاران میانی به طرح تحول سلامت ضربه زدند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا،ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری تبیین دستاوردهای طرح تحول سلام گفت: اظهارات متعددی از سوی افراد مختلف درباره این طرح شده است و وزارت بهداشت همواره برای شنیدن نقدها گوش شنوا دارد.

وی گفت: البته برخی دوستان به ظاهر دلسوز که در بین آنان کارشناسان و سیاستگذاران رده میانی هم وجود دارند، با برخی صحبتها مانند اینکه پول خرج کردن برای سلامت، ریختن پول در چاه ویل است، به این طرح ضربه زدند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: وزیر بهداشت همواره اعلام کرده است که اصلاحات نظام سلامت حداقل 10 سال زمان می برد اما برخی افراد با مطرح کردن ایده آل ها و اینکه دولت نتوانسته به ایده آل های 100درصدی نظام سلامت برسد، در این زمینه کارشکنی می کنند.

وی گفت: وزارت بهداشت برای رسیدن به اهداف اصلاحی در نظام سلامت برنامه زمان بندی شده دارد و اگر مطابق برنامه جلو برویم در زمان تعیین شده به اصلاحات مورد نظر می رسیم.

حریرچی افزود: برخی منتقدان که حرفهای این چنینی می زنند، از درون نظام سلامت هستند و فرمایشاتی دارند که ظاهرا هر کاری بکنیم باز هم به دنبال ایراد گرفتن هستند.

وی اضافه کرد: مثلا برخی منتقدان از افزایش اختلاف درآمد پزشک و پرستار مثلا اختلاف 300 برابری یا هزار برابری صحبت می کنند که درست نیست و ارقام واقعی نشان می دهد که متوسط دریافتی پرستاران سه میلیون و 150 هزار تومان و متوسط حقوق آنها یک میلیون و 800 هزار تومان است و ما پزشکی نداریم که درآمد 900 میلیون تومانی داشته باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مهمترین نقدی که به طرح تحول سلامت وارد شده است، همکاری نکردن بیمه ها و پرداخت نکردن سهم بیمه ها از هزینه های این طرح است در حالی که افزایش تعرفه ها با رای سازمانهای بیمه گر در شورای عالی بیمه سلامت تصویب شد.

وی افزود: شورای عالی بیمه 9 عضو دارد که فقط وزارت بهداشت و نظام پزشکی دو رای دارندو بقیه رای ها در اختیار سازمانهای بیمه گر است ولی با این حال افزایش تعرفه ها را تصویب کردند.

حریرچی گفت: با وجود ضعف همکاری بیمه ها، وزارت بهداشت به تمام تعهدات و وعده هایی که در این طرح داده عمل کرده و پرداختی به پزشکان و کادر بیمارستانی نیز همواره از تاخیر بیمه ها جلوتر است.

وی افزود: اشکال اصلی نظام پرداخت مبتنی بر خدمات یا فی فور سرویس است که باید اصلاح شود، تاخیر بیمه ها نیز ربطی به طرح تحول سلامت ندارد و قبل از اجرای این طرح نیز بیمه ها با تاخیرهای 12 ما هه در پرداخت مطالبات جامعه پزشکی و بیمارستانها مواجه بودند و بعد از اجرای این طرح وضعیت پرداختها بهتر شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: با اصلاح تعرفه ها و اجرای طرح تحول سلامت، تزار مالی اکثر بیمارستانهای بالای 64 تخت مثبت شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز