ترویج زایمان طبیعی یکی از محورهای طرح تحول سلامت

۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۱۱:۵۷:۳۵
کد خبر: ۴۰۳۲۰۰
ترویج زایمان طبیعی یکی از محورهای طرح تحول سلامت
استاندار مازندران در همایش روز ماما و ترویج زایمان طبیعی عنوان کرد: ترویج زایمان طبیعی یکی از محورهای طرح تحول سلامت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بابل؛ ربیع فلاح، استاندار مازندران در همایش روز ماما و ترویج زایمان طبیعی در دانشگاه علوم پزشکی بابل، ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسین  (ع) و گرامیداشت روز پاسدار و یاد و خاطره 13 شهید مازندرانی مدافع حرم، بیان داشت: تغییر سبک زندگی و تعادل بخشی به فعالیت ها و برنامه های زندگی از ضروریات تامین و حفظ سلامت در جامعه امروز است.

استاندار بر لزوم ایجاد تحول در حوزه سلامت و بهداشت ودرمان تاکید کرد و با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در این راستا، یاد آور شد: ترویج زایمان طبیعی یکی از محورهای طرح تحول سلامت است که باید به درستی فرهنگ سازی و تبیین شود.

ربیع فلاح با اشاره به این که متاسفانه بالای 56 درصد زایمان ها در کشور و استان به صورت سزارین بوده در حالیکه آمار استاندارد جهانی در این حوزه حدود 15 درصد است، تصریح کرد: فرهنگ سزارین در جامعه جایگزین فرهنگ زایمان طبیعی شده که این فرهنگ اشتباه باید اصلاح شود.

وی با بیان این که زیرساخت های خوب و مناسب بهداشت و درمان در استان فراهم شده، خاطرنشان ساخت: طرح تحول سلامت از افتخارات دولت تدبیر و امید است و این طرح در حوزه سلامت بی نظیر بوده است.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان افزود: همه باید برای کاهش سزارین و ترویج زایمان طبیعی تلاش نمایند و در این زمینه باید اطلاع رسانی بیشتر شود و معایب سزارین برای مردم تبیین گردد.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که وضعیت جمعیتی استان به سوی سالمندی است و ضرورت دارد که برای رشد جمعیت هم برنامه ریزی شود، گفت: جامعه نیازمند نیروهای جوان، خلاق و پویاست.

استاندار یادآور شد: در سفر وزیر بهداشت و درمان به مازندران 3 بیمارستان با رقمی بیش از 700 میلیارد ریال افتتاح شده و از محل طرح تحول سلامت 400 طرح و پروژه عمرانی بهداشت و درمان به مازندران اختصاص یافته است.

ربیع فلاح اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان دارد و با توجه به زیر ساخت ها می توان گام های خوبی هم در حوزه ارتقاء علمی و هم ارتقاء سلامت برداشت.

استاندار مازندران در پایان ضمن تبریک روز ماما، از زحمات و تلاش ماماهای گرانقدر که جامعه مدیون زحمات آنان است، تقدیر و ابراز امیدواری کرد شاهد ارتقاء جایگاه ماماها در کشور و استان باشیم.

 گفتنی است در این مراسم از مروجان زایمان طبیعی با اهداء تندیس تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز