در کرمان اتفاق افتاد

هکر حساب های کاربری جی میل دستگیر شد

۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۱۵:۵۲:۱۶
کد خبر: ۴۰۳۴۰۶
هکر حساب های کاربری جی میل دستگیر شد
رئیس پلیس فتا کرمان گفت: متهمی که در شبکه اجتماعی تلگرام به بهانه فروش جم بازی "کلش آف کلنز" تعداد 50حساب کاربری جی میل(gmail )را هک کرده بود در عملیات کارآگاهان سایبری پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سرهنگ "کامبیز اسماعیلی" گفت: دو نفر شهروند به دفتر پلیس فتا مراجعه و اظهار داشتند در یک کانال تلگرامی که به ظاهر خرید و فروش جم بازی کلش آف کلنز در آن انجام می گرفته عضو شده اند و سپس جی میل آنها هک شده است.

اسماعیلی افزود:کلاهبردار اینترنتی با ایجاد یک کانال تلگرامی با عنوان خرید و فروش جم با ترفند های مختلف رمز های جی میل قربانیان را اخذ کرده و در اختیار خود قرار می داد.

این مقام انتظامی گفت:تیم کارآگاهان سایبری این پلیس وارد عمل شدند و با استفاده از توان فنی و امکانات پلیسی متهم را شناسایی کردند.

وی افزود: طی احضاریه ای فرد به پلیس فتا فرا خوانده شد و از وی در این خصوص تحقیق به عمل آمد که با توجه به مدارک موجود متهم راهی جز اعتراف به بزه انتسابی در مقابل خود ندید.

سرهنگ اسماعیلی گفت: متهم در حدود 50 جی میل را هک کرده و اطلاعات آنها را در اختیار گرفته بود که در نهایت پرونده به همراه متهم به دادسرا ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان در پایان هشدار داد:تبلیغات در فضای مجازی به ظاهر جذاب است اما کاربران شبکه های اجتماعی باید هوشیار باشند و فریب تبلیغات فضای مجازی را نخورند.

 

نظر شما