معاون رئیس جمهوری اعلام کرد

امنیت مهم ترین ضامن برای توسعه زیرساخت های گردشگری ایران است

۱۳۹۵/۰۲/۲۴ - ۱۴:۲۱:۳۷
کد خبر: ۴۰۴۴۱۷
امنیت مهم ترین ضامن برای توسعه زیرساخت های گردشگری ایران است
مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: خوشبختانه در ایران امنیت بسیار خوبی برقرار است و همین امر مهم ترین ابزار و ضامن برای فراهم آوردن امکان توسعه زیرساخت های گردشگری درکشورمان به شمار می رود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مسعود سلطانی فر در نشست خبری با وزیر گردشگری ترکیه که که در هتل لاله تهران برگزار شد، ضمن اشاره به توسعه روابط گردشگری بین ایران و ترکیه گفت: هر دو کشور برنامه ریزی بلندمدتی برای توسعه گردشگری دارند و از ظرفیت های خوب گردشگری نیز برخوردارند. افزون بر این انتظار مردم دو کشور این است که از ظرفیت های گردشگری ایران و ترکیه استفاده بیشتری شود.

معاون رییس جمهوری ایران گفت: پیش بینی می کنیم با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته از این پس پذیرای گردشگران بیشتری از ترکیه در ایران باشیم.

سلطانی فر درباره بسته های تشویقی در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاران در گردشگری ایران توضیح داد: ما ضمن این که در سال های گذشته همکاری های فراوانی در زمینه های گوناگون گردشگری با ترکیه داشته ایم این قانون را نیز بین ایران و ترکیه در نظر گرفته بوده ایم که بر مبنای آن حمایت ها و تضمین های لازم برای سرمایه گذاری در گردشگری ایران صورت خواهد گرفت.

وی گفت: در چارچوب این قانون که به هشت زبان دنیا از جمله ترکی استانبولی نیز ترجمه شده، همه حمایت ها و تشویق های لازم برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است. اما متاسفانه در چند سال اخیر به سبب وضع تحریم های ناعادلانه علیه ایران، با وجود چنین قانون حمایتگری امکان حضور سرمایه گذاران در صنعت گردشگری ایران فراهم نشد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران همچنین درباره همکاری های امنیتی و نیز مشکلات ناشی از حادثه های تروریستی در ترکیه گفت: ما همواره همکاری های امنیتی با ترکیه داشته ایم و امیدواریم ریشه تروریست برچیده شود و ناامنی های امروز ترکیه نیز به زودی به پایان رسد.

سلطانی فر تاکید کرد، خوشبختانه در ایران امنیت بسیار خوبی برقرار است و همین امنیت مهم ترین ابزار و ضامن برای فراهم آوردن امکان توسعه زیرساخت های گردشگری در ایران به شمار می رود.

معاون رییس جمهوری گفت: ما پس از لغو تحریم ها و اجرای برجام وارد برنامه ریزی های جدیدی در زمینه توسعه گردشگری بین دو کشور خواهیم شد. در رابطه با ترکیه ما به دنبال ایجاد توازن و تعادل در میزان گردشگران دو کشور هستیم. ما در ایران امکان گردشگری مذهبی داریم که خود در توسعه روابط گردشگری دو کشور بسیار مهم است.

سلطانی فر در پایان افزود: البته این که می گوییم به دنبال توازن در شمار گردشگران دو کشور هستیم، بدین معنا نیست که بخواهیم تعداد گردشگران ایرانی خواهان سفر به ترکیه را کاهش دهیم ، بلکه در پی آن هستیم که گردشگران بیشتری را از ترکیه در ایران میزبانی کنیم و در همین جهت پروازهای بین ترکیه و ایران افزایش خواهد یافت. ما در زمینه توسعه گردشگری بین دو کشور ایران و ترکیه آینده بسیار روشنی را برای هر دو کشور می بینیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز