عضوهیات عامل سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با برنا خبر داد

ایجاد اشتغال و اعطای وام ۱۰۰ میلیون تومانی در سال ۹۵ به جوانان

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۰۸:۴۳:۳۰
کد خبر: ۴۰۴۶۵۹
ایجاد اشتغال و اعطای وام ۱۰۰ میلیون تومانی در سال ۹۵ به جوانان
عضوهیات عامل سازمان فناوری اطلاعات گفت: اعطای وام کم بهره از محل وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به جوانان فعال در عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای وهمکاری مستمر با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است.

خسرو سلجوقی در گفت‌وگو با خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، اظهار کرد: در تمام طول سال باید برای حوزه جوانان کشور فعالیت داشته باشیم. بر همین اساس از جمله اقداماتی که در بخش آی‌سی‌تی  برای جوانان در حال انجام است می توان به زمینه سازی ایجاد اشتغال برای جوانان، افزایش پهنای باند اینترنت و ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه جوان اشاره کرد.

این عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات عنوان کرد: علاوه بر بحث زیرساختی، سعی ما این است که ظرفیت و توان نیروی انسانی را افزایش دهیم و در همین راستا مرکزی به نام توانمندسازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا به نشانی www.itcstartups.ir راه اندازی شده و به تازه کار هایی که به کارآفرینی علاقمند هستند، مشاوره داده می‌شود.

وی افزود: کارآفرینانی که  جوان و تازه کار هستند، ممکن است در آغاز کار منابع لازم در زمینه‌های آی سی تی  را در اختیار نداشته باشند. بنابراین این افراد می توانند از سرور، فضا و پهنای باند رایگان که ما در اختیارشان می گذاریم استفاده کنند. استفاده از این فضاها در نشانی www.itc.ir قابل دسترسی است.

به گفته وی در بخش تسهیلات نیز پرداخت وام تا 100 میلیون تومان به جوانان پیش بینی شده است. شرکت‌ها و کارگروههایی نیز در خصوص بازی‌های رایانه‌ای تشکیل شده است تا به فعالیت جوانان در این زمینه هم کمک شود.

سلجوقی، با بیان اینکه جوانان هر ایده‌ای داشته باشند می‌توانند از شرایط وام 100 میلیون تومانی استفاده کنند، گفت: هرایده‌ای قابل قبول نیست، ایده‌ای که متناسب با مقوله آی‌سی‌تی باشد. چون محوراصلی فعالیت و حمایت ما حوزه آی‌سی‌تی است، قابل قبول است.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات، درباره دیگر برنامه‌های این سازمان که قرار است در سال 95 برای جوانان اجرایی شود گفت: حمایت از راه اندازی شتاب دهنده‌ها از دیگر اقداماتی است که قصد داریم برای جوانان در سال جاری انجام دهیم. قرار است به تعداد شتاب دهنده‌های کشور اضافه کنیم و در هر شهری یک شتاب دهنده داشته باشیم.

وی ادامه داد: راه اندازی دوره‌های تخصصی کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه بازی‌های رایانه‌ای، تولید محتوا توسط عامه و امکان تبادل و فروش اطلاعات مواردی است که در برنامه‌های 95 پیش بینی شده است.

اقدامات حمایتی وزارت ارتباطات

سلجوقی اضافه کرد: با توجه به نقش و جایگاه ICT به‌عنوان پیشران توسعه کشور، در راستای ایجاد اشتغال و کمک به حضور فعال جوانان به‌عنوان بازیگران اصلی این حوزه در فضای کسب‌وکار ICT کشور، اقدامات حمایتی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته است که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- اعطای وام کم بهره از محل وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به جوانان فعال در عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای و همکاری مستمر با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است.

2- تخصیص خدمات رایگان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود در مراکز داده به حدود 80 تیم از شرکت‌های نوپا

3- راه‌اندازی مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب‌وکارهای نوپا به نشانی www.ictstartups.ir با خدمات ویژه به جوانان دارای ایده از جمله مشاوره کسب‌وکار، مشاوره حقوقی، خدمات مالی و سرمایه‌گذاری، بازاریابی، اطلاع‌رسانی رویدادها و ... که گسترش این مرکز به سایر استان‌های کشور نیز در دست اقدام است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز