در اولین همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه سلامت مطرح شد:

ارایه مدل‌هایی از ارتباط مشارکت عمومی با بخش خصوصی

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۱۳:۲۸:۵۹
کد خبر: ۴۰۴۸۱۹
مشاور عالی وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم انعکاس علاقه مندی شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت ایران به وزارت بهداشت از سوی خود این شرکت‌ها، گفت: این حرکت در چارچوب خاصی صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه خبر سلامت خبرگزاری برنا، داوود دانش جعفری در اولین همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه سلامت با بیان این که در گذشته شیوه مشارکت با کشورها و شرکت های خارجی از طریق انعقاد تفاهم نامه میان دو کشور و یا شرکت مربوطه صورت می گرفت، افزود: در شیوه جدید این امکان وجود دارد برای پروژه خاصی، به شرکت سرمایه گذار 3 ماه فرصت داده شود و از طرف دیگر آن شرکت سرمایه گذار باید اطلاعاتی از عملکرد خود در خصوص پروژه مربوطه در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.

 دانش جعفری تاکید کرد: باید شرکت مربوطه برآورد اولیه را مشخص و نیازهای پروژه را مشخص کند و به اطلاع وزارت بهداشت برساند.

وی با تاکید بر مشخص کردن ارزش وام به کل هزینه پروژه، افزود: اسناد تامین مالی پروژه شرکت مربوطه در کمیته سرمایه گذاری وزارت بهداشت مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تشخیص این کمیته چنانچه این شرکت از طریق منابع خارجی توانایی داشته باشد از سوی کمیته مربوطه به آن شرکت گواهینامه یا پذیرش مالی داده می‌شود.

دانش جعفری در ادامه با اشاره به انجام مناقصه میان شرکت‌های خارجی برای پروژه‌ها، گفت: براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران امکان این که مناقصه هم در شرایطی برگزار نشود، وجود دارد.

به گفته وی، BOt، BLT و BOO مدل‌هایی از ارتباط مشارکت عمومی با بخش خصوصی است که در اختیار وزارت بهداشت است و چنانچه روش‌‎های دیگری از سوی شرکت‌های سرمایه گذار ارائه شود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مشاور عالی وزیر بهداشت در خصوص اخذ ضمانت نامه دولتی توسط شرکت‌های سرمایه گذار خارجی، گفت: در صورتی‌که شرکتی علاقه مند اخذ ضمانت نامه دولتی است، باید کلیه مدارک آن شرکت به همراه طرح توجیح مالی آن به وزارت اقتصاد داده شود، در دولت مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی‌که بازگشت سرمایه برای دولت قطعی شود و بتواند این طرح اقساط وام خود را پرداخت کند می‌تواند ضمانت نامه دولتی دریافت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز