یک کارشناس طب سنتی در گفت و گو با برنا مطرح کرد

این میوه خستگی تان را رفع می کند و در درمان سرطان موثر است

۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ۰۸:۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۰۵۱۴۸
این میوه خستگی تان را رفع می کند و در درمان سرطان موثر است
فصل بهار با نوبرانه های گوجه سبز همراه است، گرچه قسمت آن گران است اما متخصصان تغذیه بر این عقیده اند که گوجه سبز افزون بر طعم خوشمزه، ارزش غذایی هم دارد و در رفع خستگی بدن و درمان بیماری ها موثر است.

مهناز افشار در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا با اشاره به خواص گوجه سبز اظهار کرد: این میوه دارای ویتامین های C، A،B1،B2، نیاسین، پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم، اسیدمالیک و اسیدسیتریک است؛ هرچند مصرف زیاد از حد آن باعث نفخ معده می شود.

وی با اشاره به خواص درمانی گوجه سبز گفت: این میوه محرک روحی قوی برای ترشحات دستگاه گوارش و رفع سمومات بدن، اوره، اسید اوریک و کلسترول است و برای افرادی که دارای فشار خون بالا هستند هم مفید است.

به گفته وی گوجه سبز برای کم خونی کودکان مفید است و خوردن آن موجب طراوت، شادابی و رفع خستگی در اثر کار زیاد می شود و شیر مادران را زیاد می کند. برخی گیاه شناسان معتقدند مصرف گوجه سبز برای بهبود طعم دهان نیز مفید است. از خواص دیگر این میوه، خاصیت مسهلی است که به خوبی شناخته شده است.

افشار یادآور شد: همچنین گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جراین خون می شود؛ از این روی می تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد. این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری هایی مانند چربی خون بالا، پیری سلول و سرطان دارد. اسید بنزوئیک، ترکیبی است که خاصیت ضد میکروبی دارد، این ماده به طور طبیعی در گوجه سبز وجود دارد.

این کارشناس طب سنتی یادآور شد: تحقیقات نشان می دهد گوجه سبز خاصیت ضدقارچی و ضد باکتریایی دارد و می تواند در درمان تومورها موثر باشد. همچنین به دلیل وجود اسید اسکوربیک (ویتامین ث)، برای افراد مبتلا به نقرس هم توصیه می شود. پخش برگ های درخت گوجه سبز در سرکه نیز می تواند در درمان کرم های حلقوی موثر باشد.

نظر شما