عضو هیات رئیسه کانون وکلای مازندران:

هیچ وکیل مازندرانی دستگیر نشده است

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۱۲:۴۶:۰۰
کد خبر: ۴۰۵۲۶۹
هیچ وکیل مازندرانی دستگیر نشده است
روابط عمومی دادگستری کل مازندران گفت: از 15 نفری که در یک پارتی شبانه در مازندران دستگیر شدند، هیچ یک تحت پوشش کانون وکلای مازندران نبودند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، "بهرام ولی‌پور" گفت: پنجشنبه(23 اردیبهشت‌ماه)، 15 نفر در پارتی شبانه در سرخرود مازندران دستگیر شدند که  از مجموع دستگیر شدگان فقط دو نفر وکیل بودند و هیچ یک از آنان تحت پوشش کانون وکلای مازندران نبودند.

وی ادامه داد: یکی از آنان وکیل کانون وکلای دادگستری از استان قم و دیگری وکیل ماده 187 قوه قضائیه از استان گلستان بود.

ولی پور با تاکید بر اهمیت جایگاه وکالت در شریعت مقدس اسلام، عنوان داشت: جایگاه وکیل و وکالت به اندازه‌ای بالاست که یکی از اسماء جل جلاله "وکیل " است و ما واقعا از حضور دو نفر از وکلا حتی از استان‌های دیگر در چنین مراسمی متاسفیم.

بازرس کانون وکلای مازندران گفت: افراد ناخالص در هر صنف یا جایگاه حساسی وجود دارند و این کانون نیز از این قاعده مستثنی نیست ، اما در عین حال تعداد آنان در کانون وکلا انگشت شمار است.

ولی پور افزود: یکی از آموزش‌های ما به وکلا و کارآموزان قضایی، رعایت اصول اخلاقی قبل از رعایت مباحث مالی است و همه این موارد را رصد می‌کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: به دوستان و همکاران در کلاس‌های آموزشی و جلسات سفارش می‌شود تا این موارد را همواره مدنظر داشته باشند؛ خوشبختانه تاکنون موفق بوده‌ایم و کانون وکلا و وکلای مازندران از سالم ترین‌ها در کشور هستند.

روابط عمومی دادگستری کل مازندران دیروز به نقل از مسئول حفاظت اطلاعات این نهاد از دستگیری تعدادی وکیل در یک پارتی شبانه در سرخرود محمود آباد اطلاع داده بود و در  خبر  آمار دستگیرشدگان را 15 نفر اعلام و تاکید کرده بود که دو وکیل از قم و گلستان هستند.

ابهام موجود در آن خبر با ذکر دستگیری 15 نفر بدون اشاره به این که همه دستگیر شدگان وکیل نبودند، این شائبه را در افکار عمومی ایجاد کرد که تمامی افراد دستگیر شده وکیل بوده و دو نفر از وکلا نیز غیر مازندرانی و از استان‌های قم و گلستان بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز