داروی قاچاق از سمنان به یزد نرسید

۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۱۱:۵۶:۰۰
کد خبر: ۴۰۵۷۲۶
داروی قاچاق  از سمنان به یزد نرسید
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان از توقیف و کشف یک کامیونت داروی قاچاق که در حال انتقال به یزد بود در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ دکتر حسن هاشم‌زاده از توقیف یک دستگاه کامیونت و کشف انواع داروی دامپزشکی عرضه خارج از شبکه در محورهای شهرستان مهدیشهر خبر داد.

وی در ادامه افزود: مأموران اداره دامپزشکی استان برای مقابله با عرضه دام و فراورده‌های خام دامی خارج از شبکه توزیع در محورهای استان، اقدام به برقراری گشت کنترل تردد می­‌کنند.

هاشم‌زاده به کنترل خودروهای حمل دام و نهاده­‌های دامی عبوری در سه راهی فولادمحله اشاره کرد و گفت: مأموران دامپزشکی در محورهای شهرستان مهدیشهر به یک کامیونت مشکوک شده و پس از کنترل مدارک مشخص شد که حاوی مقادیر داروی دامی است که فاقد مدارک و مجوزهای بهداشتی – قرنطینه‌ای لازم است و راننده خودرو هیچ‌گونه مدرک و مجوز حمل بهداشتی قرنطینه‌ای برای حمل این محموله دارویی ارائه نداشت.

وی مقدار داروهای کشف شده را حدود 1600 لیتر شربت و بیش از 100 کیلوگرم پودر دارویی دامپزشکی اعلام و ارزش ریالی این محموله را بنا به نظر کارشناسان بالغ بر 2 میلیارد اعلام کرد.

معاون سلامت اداره دامپزشکی استان با بیان این که مقصد این محموله قاچاق شرکتی دارویی در یزد بود، خاطرنشان کرد: با حضور کارشناسان و ماموران انتظامی پرونده قضائی تشکیل و به دادسرا ارسال شد.

وی در پایان گفت: جهت حمل هرگونه دام و محموله‌های مرتبط با دامپزشکی می‌بایست پروانه حمل بهداشتی دریافت و با شرایط مناسب حمل شود، تا با مخاطرات زیستی و بیماری‌های منتقله بین انسان و دام مواجه نگردیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز