معاون ساماندهی امور جوانان در نشست هم اندیشی جوانان اعلام کرد

رو نمایی از کارت آتیه جوانان و سامانه ملی کار آفرینی در هفته جوان

۱۳۹۵/۰۲/۲۸ - ۱۵:۳۴:۳۹
کد خبر: ۴۰۶۲۴۶
رو نمایی از کارت آتیه جوانان و سامانه ملی کار آفرینی در هفته جوان
صبح امروز نشست هم اندیشی جوانان به مناسبت هفته جوان با حضور محمد علی نجفی مشاور رئیس جمهور، محمد رضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان و سید جواد رضوی مدیر کل ساماندهی امور جوانان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، در ابتدای این مراسم محمد رضا رستمی ضمن تبریک هفته جوان گفت: هرسال به بهانه تولدت حضرت علی اکبر (ع) هفته ای در کشور به نام هفته جوان برگزار می شود. هفته جوان بهانه خوبی است که  بتوان مسائل و مشکلات حوزه جوانان مطرح شود و همچنین دولت بتواند برنامه های خود رد زمینه جوانان را به مردم ارائه دهد.

رستمی افزود: از مهم ترین مشکلات جوانان باید به اشتغال و کار آفرینی اشاره کرد. در همین راستا روز گذشته معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از سامانه ملی کار آفرینی در حضور وزیر ورزش و جوانان رو نمایی کرد.

وی در خصوص این سامانه افزود: برای هریک از اعضای این سامانه 7 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است. این مبلغ به صاحبان ایده برای اجرا کردن ایده های خود تعلق خواهد گرفت. همچنین ایده ها و نظریه هایی که نیازمند مشاوره و یا سرمایه گذاری باشند، شرایطی فراهم شده است که مشاوره حرفه ای به این ایده ها و نظیه ها داده شود و با سرمایه گذاران نیز جهت سرمایه گذاری در این ایده ها صحبت شده است. در فاز اول اجرای این طرح قرار است 100 هزار نفر از این تسهیلات بهره مند شوند.

معاون ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان  تصریح کرد: طرح بعدی که معاونت ساماندهی در امور جوانان به مناسبت هفته جوان از آن رو نمایی کرد کارت آتیه جوانان بود. جوانان با این کارت می توانند تا 2000 خدمت و کالا را با تخفیف ویژه خریداری و استفاده نمایند. همچنین با استفاده از این کارت می توانند در عین خرید، مبلغ تخفیف را پس انداز نمایند. مبلغ پس انداز  پس از 15 سال مبلغی در حدود40 میلیون تومان می شود. این طرح از هفته آینده وارد فاز اجرایی می شود و در مرحله اول اجرا از مهرماه برای قشر دانشجو اجرا می شود.

 رستمی افزود: برنامه سوم ای ن معاونت دیدار و گفت و گو رو در رو با مسئولان دولتی است. طبق این برنامه جوانان و نمایندگان سمن ها صبح دیروز با وزیر ورزش و جوانان دیدار کردند، همچنین گروهی از جوانان صبح امروز با خانوم دکتر مولاوردی دیدار داشتند و الان هم در خدمت محمد علی نجفی مشاور رئیس جمهور هستیم.

 

نظر شما