مدیرکل زندان های استان تهران خبر داد

زندان تهران بزرگ قبل از شهریور به بهره برداری میرسد

۱۳۹۵/۰۳/۰۱ - ۱۴:۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۰۷۶۰۰
زندان تهران بزرگ قبل از شهریور به بهره برداری میرسد
سهراب سلیمانیا اشاره به پیشرفت ۹۵درصدی ساخت ۲فاز دیگر زندان تهران بزرگ، گفت: احتمال دارد این دو فاز تا قبل از شهریور ماه به بهره برداری برسد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سهراب سلیمانی با اشاره به سهمیه هر زندانی در۲ فاز زندان تهران بزرگ، گفت: ظرفیت فاز ۲ زندان بزرگ تهران، ۱۰هزار نفری است که به صورت استاندارد برای هر زندانی سهمیه ۱۱متر مربعی تعریف شده است.

وی از پیشرفت ۹۵درصدی ساخت ۲فاز زندان تهران بزرگ خبر داد و افزود: افتتاح کامل زندان تهران بزرگ یک طرح ملی است و پیشرفت فیزیکی آن بیش از ۹۵درصد است و احتمال دارد تا قبل از شهریور به بهره برداری کامل برسد.

مدیرکل زندان های استان تهران با اشاره به جابه جایی بیش از ۴هزار زندانی از قزل حصار به اردوگاه فشافویه، گفت: با بهره برداری از این فازها، حدود ۴الی ۵هزار زندانی از زندان قزل حصار تخلیه می شوند که با این امر دغدغه های امنیتی و اجتماعی مسئولان شهر البرز رفع می شود.

سلیمانی در خصوص رفع مشکلات ناشی از تردد خانواده زندانیان به ندامتگاه فشافویه، گفت: در حال حاضر اقدامات محدودی انجام شده است با این حال با شورای شهر و شهرداری تهران صحبت هایی برای در نظر گرفتن خط واحد از متروی شهر آفتاب یا متروی حرم مطهر امام خمینی(ره) انجام شده است.

وی افزود: تسهیل در رفت و آمد خانواده زندانیان از سال گذشته در حال پیگیری است و انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز مساعدت هایی در این خصوص داشته است با این حال شهرداری تهران نیز قول هایی داده است که امیدواریم عملی شود.

مدیرکل زندان های استان تهران همچنین در پاسخ به این سوال که واگذاری و فروش زندان اوین به شهرداری تهران  به کجا رسید؟، گفت: صحبت هایی در سال گذشته پیرامون این مسئله مطرح بود، با این حال و به طور کلی مسئله فروش اوین در سال جاری نیز همچنان مطرح است.

 

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
0
هزينه ساخت زندان بزرگ را اي كاش صرف ساخت كارگاه توليدي بزرگ ميكرديد و جوانان را مشغول كار ميكرديد شايد مسئولين محترم دور و بر خود بيكاري و مكافات خانوادگي ان را ندارند و نمي بينند