استاندار ایلام:

توجه به مسائل اجتماعی از رویکردهای راهبردی دولت یازدهم است

۱۳۹۵/۰۳/۰۲ - ۱۲:۴۵:۳۶
کد خبر: ۴۰۷۸۱۶
توجه به مسائل اجتماعی از رویکردهای راهبردی دولت یازدهم است
استاندار ایلام گفت: از ابتدای دولت یازدهم، توجه مناسبی به وضعیت اجتماعی کشور شده اما مسائل اجتماعی نیازمند اقدام های اساسی و زیربنایی است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-محمدرضا مروارید شامگاه شنبه در نشست ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی استان با حضور مشاور وزیر کشور و معاون مرکز امور اجتماعی وزارت کشور اظهار کرد: دولت های گذشته در ابتدای کار خود برنامه هایی را در زمینه مسائل اجتماعی در دستور کار قرار دادند اما در ادامه مسیر عزم اولیه برای دنبال کردن و رفع مسائل اجتماعی کمرنگ شد.

وی بر اجتناب از سخت گیری های بی رویه در امور اجتماعی تاکید کرد و یادآور شد: سخت گیری های گذشته حتی در برخی موارد مشکلاتی را در عرصه اجتماعی کشور پدید آورده است.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه تمام امور کشور در ارتباط با یکدیگر هستند، بر مدیریت جامع کشور تاکید کرد و افزود: نباید فعالیت های عمرانی کشور را مجزا از مسائل اجتماعی و فرهنگی در نظر بگیریم.
مروارید حاشیه نشینی را یکی از مهمترین مسائل اجتماعی کشور و استان ایلام برشمرد و تاکید کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان، راهکار اساسی برای مقابله با حاشیه نشینی است.
به گفته وی، بخشی از مهاجرین روستایی قصد بازگشت به روستای خود را دارند اما این کار نیازمند ارائه مشوق های لازم به آنها است که مسؤلان باید در این راستا اقدام های لازم را به عمل آورند.
استاندار ایلام به اهمیت مشارکت مردم در امور مختلف اشاره و بر سهیم کردن مردم در امر مبارزه با آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: استان ایلام از توان کارشناسی لازم برای مبارزه با آسیب های اجتماعی برخوردار است و چنانچه اعتبار لازم در اختیار آنها قرار گیرد می تواند به میزان بالایی آسیب های اجتماعی استان را کنترل کرد.
حسین کلانتری معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: استان ایلام به مسائلی اجتماعی دچار است که با امکانات محدود استانی اقدام هایی در جهت رفع آنها صورت گرفته اما رفع کامل آنها با امکانات استانی امکان پذیر نیست و لازم است مسئولان کشوری در این زمینه حمایت های لازم را به عمل آورند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام نیز در این نشست با اشاره به اولویت های مسائل اجتماعی استان، از احصای چالش ها و مشکلات حوزه اجتماعی استان خبر داد که راهکارها و تمهیدات لازم برای رفع آنها نیز اندیشیده شده است.
علی مهرعلیزاده تاکید کرد: وضعیت استان در خصوص مسائل اجتماعی نسبت به سنوات گذشته بهتر شده اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد.

 

 

نظر شما