آغاز اجرای برنامه ثبت سرطان در آذربایجان غربی

۱۳۹۵/۰۳/۰۳ - ۱۱:۰۷:۴۶
کد خبر: ۴۰۸۰۸۲
آغاز اجرای برنامه ثبت سرطان در آذربایجان غربی
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه شهرنشینی ، تغییرات اقلیمی ، تغییر سبک و اصول زندگی و عوامل اجتماعی از جمله علل افزایش و گسترش سرطان هاست بر لزوم جدی گرفتن پیشگیری در بروز سرطان ها تاکید کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه  در حاشیه سمینار تازه های سرطان زنان و پستان گفت : بیماری های سرطانی از غامض ترین و مشکل ترین بیماری هایی هستند که در فراروی نظام سلامت در کشور ما و اغلب کشورهای جهان قرار دارد.

دکتر ایرج محبی با بیان اینکه حضور پروفسور بهمن جباری نورولوژیست از دانشگاه Yale آمریکا و خانم دکتر فتانه توسلی پاتولوژیست از آمریکا در این سمینار برغنای علمی آن افزوده است گفت : امیدواریم این سمینار بتواند در ارتقای دانش افرادی که در عرصه نظام سلامت در بخش سرطان زنان فعالیت می کنند موثر باشد.

وی با بیان اینکه شهرنشینی ، تغییرات اقلیمی ، تغییر سبک و اصول زندگی و عوامل اجتماعی از جمله علل افزایش و گسترش سرطان هاست بر لزوم جدی گرفتن پیشگیری در بروز سرطان ها تاکید کرد.

دکتر محبی ضمن اعلام اجرای نظام ثبت سرطان جمعیتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و ۱۳ دانشگاه دیگر گفت : امیدواریم با مشارکت بیمارستان های دولتی ، خصوصی و خیریه ، کلینیک ها ، آزمایشگاه ها ، رادیولوژی ها و رادیوتراپی ها در فاز اول شیوع و گسترش سرطان ها را کنترل کنیم و در مرحله بعدی نظام ثبت سرطانی را در بیمارستان ها با هدف ارتقای پروتکل های درمانی و روش های نوین درمان بیماری های سرطانی شکل دهیم و امید است همکاران عرصه سلامت ما رادر این جهت یاری نمایند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز