آموزش های پیشگیری مصرف مواد دخانی برای ۳۰ هزار خانواده اصفهانی

افزایش گرایش دختران و زنان به قلیان و سیگار

۱۳۹۵/۰۳/۰۳ - ۱۱:۰۶:۰۹
کد خبر: ۴۰۸۰۹۱
افزایش گرایش دختران و زنان به قلیان و سیگار
دبیر شورای سیاستگذاری سلامت شهرداری اصفهان گفت: با کاهش سن گرایش به مواد دخانی و همچنین افزایش گرایش دختران و زنان به قلیان و سیگار روبرو هستیم.

به گزارش برنا از اصفهان  مسعود مهدویان فر با اشاره به کاهش سن گرایش به مواد دخانی و همچنین افزایش گرایش دختران و زنان به قلیان و سیگار، از ورود جدی شهرداری برای پیشگیری با مصرف مواد دخانی خبر داد.

وی یادآوری کرد: این مساله نشان می دهد که تغییر نگرش در مردم ایجاد نشده و با انجام برنامه های مستمر فرهنگی می توان نگرش مردم را تغییر داد.

دبیر شورای سیاستگذاری سلامت شهرداری اصفهان افزود: اجرای فعالیت های شهرداری همزمان با هفته ملی بدون دخانیات بر محور پیشگیری از مصرف مواد دخانی قرار می گیرد.

مهدویان فر با بیان اینکه فعالیت های شهرداری اصفهان برای پیشگیری با مصرف مواد دخانی از هفته بدون دخانیات ( 4 تا 10 خردادماه) اجرایی می شود گفت: در این راستا و در طول سال برنامه های متعدد فرهنگی در فرهنگسراها، اماکن ورزشی و اماکن پر رفت و آمد، برگزار می شود.

وی اظهار کرد: برای پیشگیری از مصرف مواد دخانی، تولیدات فرهنگی نیز تهیه شده است که مخاطبان اصلی این تولیدات، کودکان، نوجوانان، زنان و دختران هستند.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه امسال 30 هزار خانواده آموزش های پیشگیری مصرف مواد دخانی را فرا می گیرند گفت: این آموزش ها در 15 خانه سلامت در مناطق شهری و 152 کانون سلامت در نقاط مختلف شهر اصفهان و توسط تشکل های اجتماع محور(CBO) که بازوان توانمند سازمان های مردم نهاد هستند، ارائه می شود.

مهدویان فر افزود: علاوه بر برنامه های آموزشی، تبلیغات شهری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر شورای سیاستگذاری سلامت شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: محور اصلی آموزش ستاد فرهنگ سلامت تغذیه سالم، استفاده نکردن دخانیات به صورت عام، افزایش تحرک بدنی و کاهش استرس است.

سالروز جهانی بدون دخانیات، 31 ماه می مصادف با 10 خرداد و هفته ملی بدون دخانیات از چهارم تا 10 خرداد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز