پیش دستی پلیس در شناسایی مجرم

۱۳۹۵/۰۳/۰۴ - ۱۰:۵۱:۵۲
کد خبر: ۴۰۸۶۱۵
پیش دستی پلیس در شناسایی مجرم
رئیس پلیس فتا فارس از پیش دستی پلیس در کشف پرونده سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه افراد در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سرهنگ "سید موسی حسینی" گفت: چندی پیش در رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی، کارشناسان و کاراگاهان جوان پلیس فتا استان فارس متوجه فردی شدند که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدام به ارسال لینک های مخرب می مرد.

وی بیان کرد: این فرد به گونه ای عمل کرده بود که فرد قربانی به محض باز کردن لینک دریافتی از طریق نرم افزارهای ارتباط جمعی تلگرام و واتساپ، به صورت ناخواسته و بدون اطلاع کاربر مورد نظر، بد افزار جاسوسی بر روی گوشی وی نصب و شروع به انتقال اطلاعات شخصی وی از طریق اینترنت گوشی می کرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: به محض شناسایی این بدافزار پرونده با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و پس از شناسایی، متهم طی یک عملیات غافل گیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ حسینی خاطر نشان کرد: متهم هنوز فرصت سوء استفاده از این اطلاعات را نیافته و این نشان از هوشیاری پلیس در فضای مجازی و شناسایی سوء استفاده کنندگان از این فضا می باشد.

به نقل از  پلیس فتا فارس، وی به شهروندان توصیه کرد: در فضای مجازی با توجه به افزایش روزافزون کاربران و در نتیجه افرادی که قصد سوء استفاده از این فضا را دارند، نیاز است در استفاده بهینه از این فضا دقت لازم را داشته باشند و در شبکه های اجتماعی به لینک ها و فایل های ارسالی توجهی نکنند و از باز کردن آنان خودداری کنند.

 

نظر شما