گودرزی خبر داد:

افزایش مشارکت اجتماعی جوانان از اهداف جشنواره ملی ایران جوان است

۱۳۹۵/۰۳/۰۴ - ۲۰:۴۱:۴۲
کد خبر: ۴۰۸۸۵۶
افزایش مشارکت اجتماعی جوانان از اهداف جشنواره ملی ایران جوان است
وزیر ورزش و جوانان گفت: هدف از ایجاد جشنواره ملی ایران ارتقای مشارکت اجتماعی و فعالیت های جوانان در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، محمود گودرزی امروز سه شنبه در مراسم آئین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی ایران جوان درمحل هتل هما افزود: این جشنواره براساس یک اندیشه پویا و هم نوع خواهی و سالم سازی جامعه است و پشتیبانی از این مجموعه هایی که بنا دارد خدمات بزرگی به جوانان کشور ارائه کنند باید مستمرباشد.

وی ادامه داد: موضوع جوانان در جامعه قبل از آنکه رفع نیازهای جوانان را مطرح کنند بایستی به یک عنصر اجتماعی تبیین و تشریح شده و در واقع آن را افشا کنند.

گودرزی در ادامه تصریح کرد: موضوع جوانان قبل از اینکه به عنوان گفتمان قالب در جامعه مطرح شود و خودشان را نشان بدهد و در یک گستره بسیار وسیعی به نام ایران بتوانند خود را مطرح کنند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه بیان کرد: نهادهای متولی باید حضور جدی و دردمندانه تری در این حوزه داشته باشند و همچنین رسانه ما باید ملموس با این مباحث باشد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد:این نوع نگاه باید در جهت رفع مسائل اجتماعی جوانان حتما توفیق یافته که عمیقا معضل و مساله ایجاد کرده است.

گودرزی افزود: این جشنواره ملی ایران جوان بنا دارد یک فعالیت مستمر و دائمی در یک گستره وسیعی به نام ایران به طور مداوم، تداوم داشته باشد و همچنین بدیهی است که توسط نهاد دولت به تنهایی این فعالیت ها محقق نخواهد شد.

وی اظهارکرد: دراجرای اینگونه فعالیت ها بایستی حضور بخش خصوصی و نهادهای مردمی و با کمک به دولت ها در جهت تحقق آرمان ها و اهداف جوانان کشورهمراه شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: بخش خصوصی معمولا در فعالیت های اقتصادی برد- برد سرمایه گذاری مادی می کند و موضوعات اجتماعی ای که سودهای کمتر مادی را ملموس دارد ولی در این جشنواره بخش خصوصی فعالیت های عام المنفعه را دنبال می کند که بخش خصوصی و گروه های مختلف دنبال سودهای مادی نبوده و به موضوع های فراتر از آن می پردازد و نگاهی آرمانی دارند که باید بسیار تبریک و تهنیت گفت.

گودرزی افزود: مشارکت جوانان در این موضوع پسندیده اهداف خوبی به دنبال دارد که یک احساس مشارکت جوان در تصمیمات در سطح کلان است که باعث می شود برای جوانان هویت ایجاد کند و ایجاد هویت و پیدا کردن جایگاه برای جوانان کشور می باشد.

وی درادامه تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید تلاش شده که درهمه بخش ها مشارکت مردم درعرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی افزایش پیدا کند و همچنین در توسعه سمن های مردم نهاد مشاهده می شود که دستاوردهای بسیار ارزنده ای در دولت یازدهم داشته ایم.

وزیر ورزش و جوانان درادامه تاکید کرد: تولید نشاط اجتماعی و امید به آینده از اهداف این جشنواره می باشد که تدین در جامعه امیدوار را همواره بیشتر می کند و همچنین این جشنواره دارای ابعاد کارآفرینی است که باعث افزایش مهارت کار و فعالیت ها در جوانان کشور می شود.

گودرزی افزود: از ابعاد این جشنواره می توان ورزش مفره نام برد که باعث می شود برای جوانان مساله نشاط اجتماعی را محقق کند و همچنین بعد دیگر آن بعد هنر نوین می باشد که باید این هنر نوین در سطح جامعه فعال شود که از جمله فعالیت های آن می توان جشن های بزرگ که احتمالا در آینده این جشنواره فعالیت 6 ماهه است که در یک گستره بزرگ در سراسر کشور شکل خواهد گرفت.

گفتنی است، نخستین جشنواره ملی ایران جوان از اردیبهشت تا آبان ماه 1395 به مدت 6 ماه آغاز به کار کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز