وزیر بهداشت خبر داد:

بررسی راهکارهای رفع موانع توسعه پایدار در مجمع جهانی بهداشت

۱۳۹۵/۰۳/۰۶ - ۱۰:۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۰۹۴۷۲
بررسی راهکارهای رفع موانع توسعه پایدار در مجمع جهانی بهداشت
وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری هر ساله مجمع جهانی بهداشت در ژنو، گفت: وزرای بهداشت، نمایندگان و کارشناسان تمامی کشورها در این مجمع حاضر می‌شوند و برای همه کشورها، این مجمع مانند یک کلاس درس است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سید حسن هاشمی عصر دیروز در حاشیه برگزاری سومین روز از مجمع جهانی بهداشت در ژنو، گفت: در مجمع جهانی بهداشت، کشورها با تجربیات، ناکامی‌ها و کامیابی‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌های یکدیگر در اجرای برنامه‌های حوزه سلامت آشنا می‌شوند. همکاران ایرانی ما نیز در جلسات کارشناسی برگزار شده، حضوری فعال داشتند.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم همکاری کشورهای دنیا در حوزه سلامت، گفت: لازم است کشورها در مورد بیماری‌ها و به ویژه بیماری‌های واگیردار مانند ابولا، زیکا و مرس همگرایی بیشتری داشته باشند. زیرا ممکن است به بحران بین‌المللی تبدیل شود.

هاشمی افزود: در مجمع امسال راهکارهای رفع موانعی که به تحقق توسعه پایدار در کشورهای دنیا کمک می کند، بررسی شد که یکی از موضوعات آن، دسترسی آسان به دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین استفاده از فرصت‌های برابر برای کشورهای جهان بود.

وی همچنین اظهار کرد: در مجمع امسال، مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل مختلف سلامت در منطقه و جهان، ساختار سازمان بهداشت جهانی، واگذاری اختیارات بیشتر به بخش‌های منطقه‌ای مانند منطقه مدیترانه شرقی(EMRO)، دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت و تعهد مجدد نسبت به اجرای سند کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تبیین شد.

به نقل از وبدا، هاشمی از ریاست ایران بر گروه وزرای بهداشت کشورهای جنبش عدم تعهد و کشورهای اکو در مجمع امسال و دیدار و ملاقات با تعدادی از وزرای بهداشت کشورهای دنیا خبر داد و گفت: خوشبختانه دیدارهای بسیار خوبی با کشورهای مختلف داشتیم که امیدواریم نتیجه آن برای کشور، با کاهش مشکلات مردم در حوزه سلامت همراه باشد.

نظر شما