نائب رئیس انجمن مطالعات زنان در گفت و گو با برنا اعلام کرد؛

" اشتغال" حلقه مفقوده عدالت جنسیتی در جهان

۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۰۸:۵۵:۵۹
کد خبر: ۴۰۹۹۶۱
 اشتغال حلقه مفقوده عدالت جنسیتی در جهان
نائب رئیس انجمن مطالعات زنان با تاکید بر اینکه مفهوم عدالت جنسیتی باید به درستی در کشورها تعریف شود، گفت: اکنون مهمترین بی عدالتی جنسیتی درباره زنان در جهان موضوع اشتغال است.

زهرا داور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا با بیان این مطلب افزود: عدالت جنسیتی زمانی مطرح می شود که موضوع نقش های زن و مرد مورد بحث باشد. به عنوان مثال در اشتغال عدالت و برابری رعایت شود؛ چیزی که تاکنون عملا در دنیا محقق نشده است.

این کارشناس مطالعات زنان تاکید کرد: بر اساس نتیجه تحقیقات موسسه حقوقی زنان که در سال 2015 در نیویورک ارائه شد، در حال حاضر اشتغال مهمترین مصداق بی عدالتی جنسیتی درباره زنان است.

وی ادامه داد: این تحقیقات نشان می دهد که عدالت جنسیتی در تمام کشورهای جهان در خصوص اشتغال برای زنان به یک صورت اجرا می شود. امروزه حتی در کشورهایی مانند آمریکا و آلمان که پیشرفته و صنعتی هستند نیز اشتغال زنان در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

به گفته داور علت تفاوتی که کارفرمایان بین زنان و مردان قائل می شوند نیز این است که این افراد بیشتر به فکر سود خود هستند و به همین خاطر معمولا مردان را برای کار انتخاب می کنند زیرا از لحاظ فیزیولوژی با زنان متفاوت هستند.

وی گفت: البته باید این موضوع را هم در نظر داشت که مردان مسئول خانواده هستند و به همین علت شاید بتوان گفت که اشتغال برای آنان مهمتر از زنان است.

نائب رئیس انجمن مطالعات زنان تاکید کرد: با این وجود باید توجه داشت که عدم اشتغال برای زنان نقصان نیست و در کنار عواملی که گفته شده ایجاد مشکلات در نظام اقتصادی جهان و افزایش بیکاری نیز سبب ایجاد بی عدالتی جنسیتی در بحث اشتغال زنان در جهان شده است.

گفتنی است، شهیندخت مولاوردی،معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری چندی پیش با اشاره به عدالت جنسیتی و با بیان اینکه دولت یازدهم عزم راسخی در راستای تحقق عملی عدالت جنسیتی در ابعاد مختلف زندگی و مهم تر از آن ایجاد توازن و هماهنگی میان ایفای نقش های چندگانه زنان دارد، گفت: آنچه که در مرکز توجهات جهانی قرار گرفته است، ضرورت مشارکت فعال و مستمر زنان در راستای تحقق تمام اهداف دستور کار 2030 توسعه پایدار و همچنین نگاه ویژه نسبت به نیازهای خاص آنان است؛ البته ایران همواره بر این مهم تاکید داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز