ابتکار خطاب به برنا تاکید کرد

هرگونه انتقال آب بدون مجوز محیط زیست خلاف قانون است

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۱۴:۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۱۰۷۲۱
هرگونه انتقال آب بدون مجوز محیط زیست خلاف قانون است
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه طرح های انتقال آب در کشور اجرایی شده اند گفت: تمامی این طرح ها باید ارزیابی زیست محیطی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری برنا، معصومه ابتکار صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شده بود در پاسخ به سوال برنا در خصوص دیدگاه محیط زیست نسبت به طرح های انتقال آب در کشور گفت: باید توجه داشت طرح های انتقال آب اجرا شده اند و ما با این اتفاق مواجه شده ایم.

وی اضافه کرد: موضوع آب نه تنها در ایران که در تمام جهان پر اهمیت است؛ اما بر اساس قانون تمامی طرح های انتقال آب در کشور باید ارزیابی زیست محیطی داشته باشند.

به گفته وی امروزه در کشور هر طرحی که قرار است اجرایی شود و تسهیلات دریافت کند در درجه اول باید ارزیابی زیست محیطی داشته باشد.

ابتکار تاکید کرد: تبعات زیست محیطی انتقال آب ملی است و بنابراین قبل از هر چیز باید مشخص شود که این طرح ها چه تاثیری بر محیط زیست کشور دارد. همچنین حق آبه طبیعت در هر صورت باید در نظر گرفته شود؛ یعنی اول حق آبه کنار گذاشته شود و بعد از آن اگر آبی باقیماند انتقال داده شود.

معاون رئیس جمهوری در ادامه سخنانش با تاکید بر اصلاح الگوی کشت در کشور گفت: انتقال آب فقط باید برای مصرف شرب باشد و نباید برای کشاورزی در منطقه ای آب برده شود. همچنین اصلاح الگوی کشت در کشور اهمیت بسیاری دارد زیرا هنوز در شهرهای ما روش هایی برای کشاورزی استفاده می شود که بسیار آب بر هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد که در مناطقی همچون کنار تالاب جازموریان مردم هنوز هندوانه می کارند و این در حالی است که تالاب جازموریان در خطر خشک شدن قرار دارد و هندوانه محصول آب بری است.

ابتکار همچنین به تصفیه فاضلاب و استفاده از روان آب ها اشاره کرد و افزود: پس از بررسی تمامی این موارد در شهر مقصد می توان گفت که آب باید انتقال یابد یا از آب شیرین کن ها استفاده شود.

وی تاکید کرد: هرگونه انتقال آب بین حوزه ای بدون تایید محیط زیست و مجوز این سازمان خلاف قانون است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز