معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده:

اقتصاد مقاومتی اولویت کاری دولت تدبیر و امید

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۰۹:۵۹:۴۰
کد خبر: ۴۱۱۰۲۲
اقتصاد مقاومتی اولویت کاری دولت تدبیر و امید
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اقتصاد مقاومتی در اولویت کاری دولت قرار دارد چرا که اقتصاد مقاومتی می‌تواند از بروز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شهیندخت مولاوردی بعد از ظهر روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خوی که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، دولت وعده محوری نیست، اظهار کرد: چالش اساسی کشور اقتصاد است که اگر تصمیمات صحیح و بجا گرفته شود در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی موثر است که البته این کار به تنهایی از عهده دولت خارج است و همه مردم و قوای کشور باید در این موضوع مشارکت و همکاری داشته باشند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان این که اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست، اضافه کرد: لازم است که برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی مردم و دولت در کنار هم از تولید ملی حمایت کنند.

وی بر ضرورت همکاری تمام قوا در این زمینه تاکید کرد و گفت: برای برون رفت از رکود اقتصادی ساماندهی اقتصاد کشور باید هر سه قوه با هم همکاری داشته باشند.

وی بیان کرد: تحریم‌هایی از طریق دشمنان نظام و کشورهای استکباری تنظیم و اعمال می شد تا اقتصاد کشور فلج شود که دولت به خوبی مقابل این چالش ایستادگی کرده و خواهد کرد.

وی اضافه کرد: سفرهای استانی ریاست جمهوری به منظور ارتباط مستقیم و شناخت بیشتر و از نزدیک با مشکلات استان و بررسی ظرفیت ها و توانمندی های استان ها انجام می شود.

وی با اشاره به سفر دو روزه رئیس جمهوری به آذربایجان غربی که از فردا آغاز می شود، افزود: سفرهای استانی فرصت مغتنمی است و تلاش می شود در سفرهای فعلی، قبل از برگزاری با کارشناسی و شناسایی مطالبات و بر اساس نیازهای متناسب با آن، مصوباتی صورت ‌گیرد و دولتمردان در این سفرها از دادن وعده های غیرعملی و دور از انتظار پرهیز کنند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت در ابتدای کار با وضعیت فوق العاده تورم و رکود مواجه شد که وضعیت بسیار سختی برای اقتصاد کشور بود ولی توانست مدیریت کرده و کشور را از وضعیت بحرانی خارج کند.

وی با بیان اینکه در دولت اعتدال دادن وعده‌های خیالی حذف شده است، گفت: خوی به علت همسایگی با کشور ترکیه از پتانسیل قابل قبولی برخوردار است و استان آذربایجان غربی می‌تواند به عنوان بهشت سرمایه‌گذاری مطرح شود که متاسفانه این امر تحقق نیافته است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه در استان آذربایجان غربی بیش از 100 هزار نفر بیکار وجود دارد، گفت: ایجاد اشتغال و حل مشکل دریاچه ارومیه از برنامه‌های اصلی دولت در این استان است و تخصیص اعتبار مناسب برای تکمیل پروژه‌های عمرانی استان و اختصاص پروازهای بیشتر در فرودگاه‌های خوی و ارومیه از دیگر برنامه‌ها است.

مولاوردی افزود: نباید انتظار اتمام پروژه‌ها در طول یک سال آینده را داشت چرا که تنها در سال گذشته دولت 420 هزار میلیارد ریال برای یارانه‌های نقدی پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: هر چند که ایران یکی از کشورهای ثروت‌مند منطقه است و نباید مشکل توسعه داشته باشد ولی توسعه نامتوازن در کشور مشاهده می شود و در این میان توسعه نامتوازن به شکل ملموس می توان در آذربایجان غربی حس کرد.

امام جمعه و فرماندار شهرستان خوی هم در این جلسه با بیان ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان خوی، مسائل و مشکلات این شهرستان را در بخش های مختلف تشریح کرده و خواستار توجه جدی دولت در رفع این مشکلات شدند.

شهرستان خوی با بیش از 375 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان آذربایجان غربی به شمار می رود که در این شمال این استان واقع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز