ندا جروقی دبیر سمن ارمغان کهن آریا در گفت و گو با برنا؛

نیروی انتظامی سمن ها را به رسمیت نمی شناسد

۱۳۹۵/۰۳/۱۱ - ۱۱:۳۷:۰۷
کد خبر: ۴۱۱۵۹۴
نیروی انتظامی سمن ها را به رسمیت نمی شناسد
جروقی گفت: متاسفانه نیروی انتظامی سمن هایی که از وزارت ورزش و جوانان مجوز گرفته اند و در حوزه گردشگری فعالیت می کنند را به رسمیت نمی شناسد. در حالی که اگر یک سمن مجوز خود‌را از سازمان میراث فرهنگی گرفته باشد به راحتی می تواند برنامه های خودرا بدون کوچکترین مشکلی برگزار کند.

به گزارش خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، ندا جروقی گفت: سمن ارمغان کهن آریا از اسفند ماه سال 93 با اخذ مجوز از وزارت ورزش و جوانان کار خود را آغاز کرد. زمینه فعالیت های این سمن تهرانگردی، ایران گردی، سینما، تئاتر و کوه پیمایی است.

وی در خصوص استقبال جوانان از این برنامه ها افزود: استقبال خوبی از این برنامه ها به عمل آمده است و ما وقتی این استقبال از برنامه های تفریحی و گردشگری را مشاهده کردیم، تصمیم به برگزاری یک دوره کلاس آموزشی به نام بقا در طبیعت را گرفتیم و این برنامه هم مورد استقبال جوانان قرار گرفت.

جروقی در خصوص همکاری وزارت ورزش و جوانان گفت: مدیران و مسئولان وزارت ورزش و جوانان نهایت همکاری و هم دلی را با سمن های فعال در حوزه جوانان دارند. سمن ارمغان کهن آریا یک سمن فعال در حوزه گردشگری است، به همین منظور مشکلات فراوانی در حین برگزاری برنامه های مختلف برای ما بوجود می آید اما هربار که مشکلی برای برنامه ای ما ایجاد شد مدیران وزارتخانه در سریع ترین زمان ممکن مشکل را برطرف کردند.

وی در خصوص مشکلاتی که برای این سمن ایجاد شده است گفت: متاسفانه نیروی انتظامی سمن هایی که از وزارت ورزش و جوانان مجوز گرفته اند و در حوزه گردشگری فعالیت می کنند را به رسمیت نمی شناسد. در حالی که اگر یک سمن مجوز خود‌را از سازمان میراث فرهنگی گرفته باشد به راحتی می تواند برنامه های خودرا بدون کوچکترین مشکلی برگزار کند.

وی تاکید کرد: هرزمانی که برای ورود به مکان های گردشگری با ممانعت نیروی انتظامی مواجه میشدیم مدیران وزارتخانه مشکل را برطرف می کردند.

جروقی در خصوص وضعیت سمن ها در دولت تدبیر و امید گفت: در مراحل اخذ مجوز سخت گیری هایی اعمال می شود که من مخالفتی با آن ندارم اما مدت زمان اخذ مجوز بسیار طولانی است و ممکن است جوانانی که قصد دارند برای انجام فعالیت های اجتماعی یک سمن را تشکیل دهند، در مسیر طولانی اخذ مجوز خسته شوند و از تشکیل سمن منصرف شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با همه مشکلاتی که برای سمن ها وجود دارد و تا رسیدن به شرایط ایده آل هنوز مسیر زیادی را باید بپیماییم اما وضعیت فعالیت سمن ها بسیار بهتر شده است و با آزادی عمل بیشتری می توانند فعالیت های خود را انجام دهند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز