از سوی معاون امور ساماندهی امورجوانان در ستاد ساماندهی استان قم عنوان شد

نظارت بر امور جوانان بر عهده سمن ها قرار گیرد

۱۳۹۵/۰۳/۱۲ - ۱۳:۰۸:۲۳
کد خبر: ۴۱۲۱۳۵
نظارت بر امور جوانان بر عهده سمن ها قرار گیرد
معاون ساماندهی امور جوانان وزات وزیر ورزش و جوانان در نشست ستاد ساماندهی استان قم گفت: نظارت بر امور جوانان بر عهده سمن ها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد رضا رستمی در این نشست عنوان کرد: محمد رضا رستمی صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم که در سالن امام جواد استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه جوانان و حوزه ورزش شاهد حرکت چشمگیری در استان قم هستیم، اظهار داشت: همه انسان ها بویژه جامعه جوان از سه حوزه زمانی برخوردار است که یکی از آنها حوزه شخصی است.

وی با بیان اینکه  دوره دوم زمان اشتغال است که این دوره به بخش های مختلف تقسیم می شود و اجباری بودن یکی از ویژگی های مهم آن است حوزه سوم حوزه فراغت است، افزود: حوزه تحصیل و اشتغال در وزارت خانه ها مورد بررسی قرار میگیرد.

معاون امور ساماندهی امورجوانان خاطر نشان کرد: توجه و سرمایه گذاری جوامع پیشرفته در حوزه فراغت است و آزادی یکی از ویژگی های مهم این حوزه است در زمان فراغت عمده ترین اتفاقی که می افتد این است که جوان یاد میگیرد که فعالیت های خود را تنظیم کند، پرداختن به انواع تفریحات دومین اتفاقی است که در این حوزه اتفاق می افتد.

رستمی با تأکید بر داشتن جایگزین های مناسب به جای استفاده از قلیان گفت: سومین چیزی که در حوزه فراغت اتفاق می افتد بحث مشارکت است، آموزش عمومی و مطالعه نیز در حوزه آموزش عمومی انتخاب و به آن پرداخته میشود، حوزه ورزش و هنر بخش های بعدی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره بر این که خلاقانه بودن امر جوانان باید مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: وقتی زمان شخصی افزایش می یابد ناهنجاری های و مسائل در مورد جوانان افزایش می یابد همچنین به دلیل آسیب دیدگی زمان فراغت طرد اجتماعی در بین جوانان افزایش چشمگیری داشته است و 69 درصد طرد ذهنی داشته ایم که 2 و نیم برابر طرد عینی است.

معاون امور ساماندهی امورجوانان با طرح این مسئله که هدف افزایش جذب اجتماعی جوانان است و آزادی و تنوع از جمله اهداف است و تجربه دنیا نشان میدهد که هر گونه سیاست گذاری برای جوانان این باشد که جامعه جوان برای جوانان باشد، ابراز کرد: در بین جامعه جوان وضعیت سرمایه اجتماعی وضعیت مناسبی نیست و نیازمند افزایش سرمایه های اجتماعی با مشارکت جوانان هستیم، باید اعتماد سازی، نشاط اجتماعی و احترام در میان جامعه جوان باید صورت گیرد.

رستمی با بیان اینکه ستاد ساماندهی در سطح ملی و استانی باید برگزار  شود افزود: هماهنگ سازی مسئولان استانی و هم افزایی ستاد در استان بسییار مهم است و متولی بخشی از امور جوانان وزارت ورزش است و حتما باید ارگانها و دستگاه های دیگر در مورد امور جوانان فعالانه عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه در ستاد ساماندهی امور جوانان سهم اجرایی و مالی در سطح استان پیش بینی و انجام گیرد، ابرازداشت : مسیر دوم افزایش میزان نهادمند جوانان است که در قالب سمن های جوانان در حال انجام است و امروز نزدیک به 1200 سازمان های مردم نهاد در سطح کشور در حال فعالیت هستند.

معاون امور ساماندهی امورجوانان با طرح این موضوع که باید نظارت بر امور جوانان بر عهده سمن ها قرار گیرد، گفت: همچنین برای تقویت سمن های جوانان ده کارگروه ملی تشکیل خواهد شد و در سال جاری مجمع ملی جوانان در نیمه دوم سال با حضور مجامع استانی تشکیل میشود.

رستمی با اشاره به اینکه در استان قم راه اندازی شده است و امید است خانه جوان استان محلی برای اجتماع محل فکری استان فعالیت کند همچنین سمن سراها نیز باید در استان راه اندازی شود، افزود: گردشگری هویتی و گردشگری مهارتی دو مقوله گردشگری هستند که در کشور راه اندازی میشود.

وی با اشاره با این امر که قرار است که استان قم به عنوان مجری یک طرح ملی انتخاب شود و طرح ملی که همه جوانان کشور را پوشش دهد برای وزارت خانه مهم است و دبیرخانه این طرح ملی در استان قم باشد، عنوان داشت: باید این امکان فراهم شود که گفت وگوی صریح و صمیمی جوانان باید در میان مسئولان قرار گیرد و اگر این امکان در استان فراهم شود بسیار خوب است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز