شهیندخت مولاوردی:

امام(ره) در اندیشه و عمل همواره بر حضور زنان در صحنه‌های مختلف جامعه تاکید داشتند

۱۳۹۵/۰۳/۱۳ - ۲۱:۴۱:۱۹
کد خبر: ۴۱۲۶۶۸
امام(ره) در اندیشه و عمل همواره بر حضور زنان در صحنه‌های مختلف جامعه تاکید داشتند
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین و منحصر به فرد ترین انقلاب ها در تاریخ جهان توانست بسیاری از معادلات را در صحنه بین المللی بر هم بزند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شهیندخت مولاوردی در خصوص جهان معاصر از منظر امام خمینی (ره) صحبت کرد، به تشریح نقش انقلاب اسلامی در تغییر حیات اجتماعی ملت ایران پرداخت و گفت: نقش برجسته زنان در دوران انقلاب و ادوار مختلف پس از انقلاب بر هیچ کس پوشیده نیست و امام خمینی(ره) با بیانات داهیانه خود توانستند در دوران انقلاب خیل عظیم زنان را با خود همراه کرده و به صحنه نقش آفرینی در عرصه انقلاب و دیگر عرصه ها وارد کنند.

وی در این همایش که میهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) نیز حضور داشتند، با اشاره به بیانات و تاکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر نقش آفرینی زنان دوشادوش مردان و دخالت آنان در مقدرات اساسی کشور، اظهار داشت: امام در اندیشه و عمل همواره خواستار حضور زنان در صحنه های مختلف جامعه بودند و بر این امر تاکید داشتند.

مولاوردی با اشاره به اینکه زنان در دوران پس از انقلاب شایستگی و توانمندی خود را در عرصه های مختلف به نمایش گذاشته اند، گفت: بانوان کشور با تاسی از آموزه های اسلام و نیاز جامعه به حضور زنان در عرصه های مختلف، در طول سال های پس از انقلاب در میادین مختلف زندگی اجتماعی و فرهنگی و سیاسی به خوبی درخشیده اند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: زنان در آن دوران با ایثار و فداکاری و حضور در پشت جبهه ها یاری کننده رزمندگان بودند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در خصوص روند ارتقا سطح مشارکت زنان در عرصه های مدیریتی کشور در دولت های مختلف، افزود: شناسایی وضعیت زنان در کشور و بررسی مشکلات بانوان، شناسایی ظرفیت های موجود در کشور و هماهنگی بین بخشی برای استفاده از توانمندی زنان و ترغیب همکاری های شبکه ای در امور مربوط به بانوان برای استفاده از پتانسیل های آنان در زمینه های گوناگون، از ماموریت ها و وظایف معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است.

مولاوردی توان افزایی همه زنان و دختران در جامعه دوستدار خانواده را راهبرد اساسی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در راستای اجرای برنامه ششم توسعه در کشور برشمرد و اظهار امیدواری کرد طی برنامه ششم توسعه، میزان مشارکت زنان در توسعه کشور بیش از پیش افزایش یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز