نصراله آبادیان:

نیمی از مدارس بخش مرکزی پایتخت فرسوده‌اند

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۱۶:۲۸:۳۸
کد خبر: ۴۱۳۵۰۵
نیمی از مدارس بخش مرکزی پایتخت فرسوده‌اند
شهردار منطقه 11 تهران گفت: به منظور مدیریت بحران در حوادث غیرمترقبه و کاهش خسارات جانی و مالی در مدارس بخش مرکزی شهر تهران که 60 درصد آن‌ها در بافت فرسوده قرار دارند؛ احصاء مخاطرات 22 مدرسه در اولویت قرار گرفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نصراله آبادیان در خصوص مدارس فرسوده شهر تهران گفت: محدوده منطقه 11 شهرداری تهران با 131 مدرسه و 37هزار دانش آموز دارای 45 درصد بافت فرسوده شهری است که 73 مدرسه در بافت فرسوده قراردارند.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران منطقه 11، در راستای اجرای طرح "مدرسه آماده " که از سال گذشته با هدف ایجاد آمادگی در مدارس برای مقابله با حوادث غیر مترقبه آغاز شده است؛ اقدام به تشکیل سند مخاطرات با همکاری کارشناسان سازمان آتش نشانی در مدارس کرده است.

شهردار منطقه 11 با بیان این که سند مخاطرات مدارس بافت فرسوده و دارای عمر بالای بنا به منظور بررسی وضعیت کنونی، رفع مشکلات و بهبود آن‌ها در دست تهیه است، گفت: در این سند موارد ایمنی و خطرهای مربوط به وضعیت حیاط، کلاس‌ها، آبدارخانه، کتابخانه، آزمایشگاه، تأسیسات الکتریکی، خاموش کننده‌ها، دستگاه‌های اعلام حریق و درهای مدارس مورد بررسی کارشناس سازمان آتش نشانی قرار می‌گیرد تا پس از تکمیل این سند اقدامات لازم برای رفع مشکلات و تامین نیازها انجام شود.

آبادیان در پایان عنوان کرد: سال گذشته نیز برای 22 مدرسه واقع در بافت فرسوده منطقه 11 به درخواست اداره آموزش و پرورش سند مخاطرات تشکیل شد و در ادامه اجرای طرح "مدرسه آماده" در سال 95، 22مدرسه دیگر در اولویت قرار گرفته‌اند که از ابتدای سال تاکنون این سند در مدارس دخترانه موسویان، فلسطین و مدارس پسرانه احمدیه اسلامی و چمران تشکیل شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز