مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان:

محیط زیست آلوده تاثیرات منفی بر روح و روان انسان می‌گذارد

۱۳۹۵/۰۳/۱۷ - ۱۴:۴۷:۱۵
کد خبر: ۴۱۳۹۱۲
محیط زیست آلوده تاثیرات منفی بر روح و روان انسان می‌گذارد
مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان گفت: محیط زیست آلوده، دارای تاثیرات منفی بر روح و روان انسان است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، احمدی، معاون فرهنگی آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در دومین همایش ورزش، جوانان و محیط زیست ضمن قدردانی از تلاش‌های شجیع در حوزه محیط زیست اظهار داشت: کسانی که معتقدند ورزش و محیط زیست به هم ربطی ندارد، دارای نگاهی نازل هستند و درکی از ورزش ندارند.

معاون فرهنگی آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان  با بیان اینکه  موضوع  یک بحث فرهنگی و اجتماعی است در این خصوص گفت: محیط زیست  سالم  نشاط و شادابی انسان را تامین می‌کند و برای انسان  احساس امنیت و آرامش را  به همراه  می‌آورد، عکس این موضوع هم صادق است. محیط زیست آلوده دارای تاثیرات منفی بر روح و روان انسان است.

مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: هر کس که بر روی زمین زیست می‌کند باید حفظ محیط زیست را وظیفه ذاتی خود بداند و بی‌توجهی به محیط زیست، آینده و زندگی آیندگان را به مخاطره می‌اندازد. برخورداری از محیط زیست سالم باید مهمترین هدفی باشد که توسط ما دنبال می‌شود و اتفاقا هدف ورزش هم تربیت انسان‌هایی سالم است.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: تربیت ورزشکار سالم در محیط زیستی ناسالم و آلوده غیرممکن است و ورود وزارت ورزش و جوانان به مقوله محیط زیست کاملا با هدف این حوزه همراه است.

 احمدی افزود: تشکیل دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان با دو هدف تشکیل شد؛ ابتدا توجه خود جامعه ورزش به آموزه‌های محیط زیستی و دوم استفاده از رسانه ورزش و نقش مرجع ورزشکاران الگو در آگاه بخشی جامعه در مورد تهدیدات محیط زیستی.

مشاور وزیربه برخی فعالیت‌های وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: هر چه قدر در مورد محیط زیست کار شود کم است و یکی از مهمترین چالش‌های ما کم توجهی به امر آموزش است. باید بپذیریم در مورد آموزش مسایل محیط زیستی کم توجهی شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان به برخی انتقادها در مورد بی ارتباطی ورزش و محیط زیست اشاره کرد و افزود: این نگاه  یک نگاه نازل است و کسانی که این مباحث را مطرح می‌کنند درکی از ورزش، فرهنگ و محیط زیست ندارند و بدون تردید تمامی نهادها از جمله وزارت ورزش و جوانان در این حوزه مسئول هستند.

احمدی در پایان سخنانش به همگانی شدن نهضت حمایت از محیط زیست توسط جامعه ورزش اشاره کرد و از رابطین محیط زیست ادارات کل فدراسیون‌ها و ادارات کل ورزش و جوانان خواست با تمام وجود از برنامه‌های محیط زیستی حمایت کنند.

نظر شما