مدیرکل برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم:

نقشه راه توسعه فناوری استانهای کشور تدوین می شود

۱۳۹۵/۰۳/۱۸ - ۰۹:۵۰:۵۶
کد خبر: ۴۱۴۱۳۲
نقشه راه توسعه فناوری استانهای کشور تدوین می شود
مدیرکل برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، در آغاز نشست روسای پارک های علم و فناوری ،هدف از تشکیل این نشست را بررسی موضوعات برند سازی و انتقال فناوری از داخل به خارج از کشور و خارج به داخل کشور اعلام کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر خسرو پیری اظهار داشت: اساس و بنای اقتصاد مقاومتی که موضوع مورد تاکید همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی است،اقتصاد دانش بنیان است که باید از طریق توسعه شرکت های دانش بنیان عملیاتی شود.

وی افزود:برنامه معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم برای نقش آفرینی در اقتصاد مقاومتی ، ایجاد شرکت های کوچک و متوسط است و  پارک های علم و فناوری بازوی اجرایی وزارت علوم در این زمینه هستند.

دکتر پیری گفت: باید تلاش کنیم پارک های علم و فناوری به عنوان یک الگوی موفق انتقال فناوری در کشور مطرح شوند زیرا این موضوع اثر فرهنگی زیادی  برای گسترش اقتصاد دانش بنیان در پی خواهد داشت.

وی گفت: وزارت علوم از صادرات محصولات دانش بنیان حمایت و پشتیبانی می کند که این حمایت از طریق پارک های علم و فناوری اعمال می شود  و حمایت از کسب دانش جدید برای طراحی و تولید محصولات نیز از برنامه های وزارت علوم است.

مدیرکل  برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: پارک های علم و فناوری باید در تغییر ماموریت دانشگاهها به سمت دانشگاه نسل سوم و کارآفرین به این دانشگاهها کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از ایرانیان خارج از کشور مالک شرکت های دانش بنیان هستند گفت: تلاش می کنیم از این ظرفیت برای انتقال فناوری های نو به داخل استفاد کنیم.

دکتر پیری اظهار داشت: ایجاد یک شبکه ارتباطی برای پیوند پارک های علم و فناوری از برنامه های وزارت علوم است که به زودی از سامانه آن رونمایی می شود و این شبکه در چهارچوب شبکه پارک های علم و فناوری جهان اسلام فعالیت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اسناد راهبردی پارک های علم و فناوری به صورت  عملیاتی  تدوین شده و آماده انتشار است گفت: بر مبنای همین اسناد، نقشه راه توسعه فناوری استانهای کشور تدوین می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز