با افزایش رقابت بین مدیران شبکه های اجتماعی؛

فیس بوک و توئیتر در پیست مسابقه

۱۳۹۵/۰۳/۱۸ - ۱۲:۲۸:۱۳
کد خبر: ۴۱۴۳۱۶
فیس بوک و توئیتر در پیست مسابقه
فیسبوک و توییتر دو شبکه اجتماعی محبوب در بین کاربران دنیا هستند که با اختلاف دو سال کار خود را آغاز کرده‌اند. این دو شبکه اجتماعی با اینکه شباهت‌هایی دارند ولی تفاوت‌های عمده‌ای نیز بین آنها دیده می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، فیسبوک یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در بین مردم دنیا است که ماهانه بیش از ۱.۶ میلیارد کاربر از آن استفاده می‌کنند و این رقم روز به روز افزایش می‌یابد. اما حداکثر کاربران توییتر به ۳۰۰ میلیون نفر می‌رسد.

مارک زاکربرگ یکی از موسسین فیسبوک است که از همان روز اول به عنوان مدیر عامل این کمپانی مطرح بوده و زمام امور را به دست گرفته است. اما توییتر در تیم مدیریتی خود تغییراتی داشته و فعلا جک دورسی وارد دومین دوره‌ی مدیریت خود بر این شبکه‌ی اجتماعی شده است.

ریسک کنید تا به سرعت جلو بروید، یکی از شعارها فیسبوک است که از همان روز اول در بین کارمندان مورد توجه قرار گرفت.

فیسبوک در کنفرانس سال ۲۰۱۲ خود گفت: حرکت سریع به ما کمک می‌کند تا چیزهای بیشتری خلق کنیم و سریعتر آموزش ببینیم. با این وجود همانند بسیاری از کمپانی دیگر، با رشد سریع شرکت سرعت حرکت رو به جلو کاهش یافته است، چون آنها نیز از ارتکاب اشتباه و از دست رفتن فرصت‌ها بر اثر حرکت کند هراس دارند. شعار ما این است Move fast and break things. به نظر ما اگر هیچ‌گاه اشتباه نکنید به این معنی است که به اندازه کافی سریع نبودید.

اما بعدها این شعار به حرکت سریع همراه با زیرساخت پایدار تغییر کرد تا فیسبوک بتواند نقشی مهم‌تر و پررنگ‌تر در زندگی افراد داشته باشد.

البته همچنان حرکت و پیشرفت سریع هسته‌ی اصلی فلسفه فیسبوک به شمار می‌رود.

حالا این شعار فیسبوک را با عبارتی که در فرصت شغلی توییتر برای مهندسی نرم‌افزار با تمرکز بر deep learning (یادگیری عمیق) در هوش مصنوعی آماده مقایسه کنید.

سعی کنید به گونه‌ای کدنویسی کنید که در عین دقیق بودن به موقع ارائه شوند.

به نظر می‌رسد پیام این عبارت بیش از سرعت روی تکامل متمرکز است که اولویت اصلی توییتر به شمار می‌رود و باعث ارزش‌آفرینی برای کارمندان می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد این عبارت به این اشاره دارد که سریع بودن یکی از ضعف‌های برنامه‌نویسان است و سرعت زیاد اصولا باعث بروز خطاها و باگ‌ها خطرناکی می‌شود که از سوی سازمان پذیرفته نیست.

اگر بخواهیم منصف باشیم، عبارت getting it right در تمامی فرصت‌های شغلی توییتر دیده نمی‌شود. این موضوع تنها برای شغل هوش مصنوعی استفاده شده و دلیل اصلی آن این است که قدرت هوش مصنوعی تاثیر بسزایی روی جامعه خواهد داشت.

ضمن اینکه هنوز هم یکی از بزرگترین انتقادها نسبت به توییتر سرعت بسیار کم این شبکه اجتماعی است که طبیعتا قابلیت‌ها و محصولات جدید طی سال‌های گذشته تحت تاثیر این سرعت کم بوده‌اند. این سرعت نسبت به تغییرات و بهبودهای فیسبوک برای ارائه‌ی سرویس‌های جدید (البته همه آنها موفق نبوده) بسیار کم است.

خواسته توییتر در موقعیت شغلی جدید شاید سیاست یک کمپانی جهانی نباشد، ولی نشان می‌دهد که چه در سر آنها می‌گذرد.

 

نظر شما