۲۰ درصد تخفیف به مناسبت ماه مبارک رمضان

فروش ویژه کتاب‌های «احکام روزه»، «آداب روزه‌داری، احوال روزه‌داران» و «دعا» به قلم رهبر انقلاب

۱۳۹۵/۰۳/۲۱ - ۱۱:۳۴:۲۵
کد خبر: ۴۱۵۳۹۵
فروش ویژه کتاب‌های «احکام روزه»، «آداب روزه‌داری، احوال روزه‌داران» و «دعا» به قلم رهبر انقلاب
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت اله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، از فروش ویژه ی کتاب‌های «احکام روزه»، «آداب روزه‌داری، احوال روزه‌داران» و «دعا» به قلم رهبر انقلاب خبر داد.

به  گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت اله خامنه ای، فروش ویژه ی کتاب‌های «احکام روزه»، «آداب روزه‌داری، احوال روزه‌داران» و «دعا» در ماه رمضان آغاز شد.

فروش ویژه کتاب‌های «احکام روزه»، «آداب روزه‌داری، احوال روزه‌داران» و «دعا»به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، کتاب‌های «احکام روزه»، «آداب روزه‌داری، احوال روزه‌داران» و «دعا» با ۲۰ درصد تخفیف فروش اینترنتی در پایگاه اینترنتی انتشارات انقلاب اسلامی عرضه می‌شود.

انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) از تاریخ ۱۸ خردادماه لغایت ۱۵ تیرماه این سه اثر ارزشمند را با ۲۰ درصد تخفیف به مناسبت فرارسیدن ماه ضیافت و مهمانی خداوند متعال در پایگاه اطلاع‌رسانی Book-khameneni.ir در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

* «آداب روزه‌داری، احوال روزه‌داران»

«آداب روزه‌داری، احوال روزه‌‌داران» شامل گزیده‌ای از مجموعه توصیه‌ها، نصایح، مواعظ و تحلیل‌های رهبر انقلاب، یکی از بهترین نمونه‌ها در تبیین دقایق و ظرائف معارف ماه رمضان است که در فرازهایی از بیانات معظّم‌ٌله در ماه‌های رمضان سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۹۰ ارائه شده است. در این اثر که به اهتمام علیرضا مختارپور قهرودی تدوین و از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشرشده، ضمن حفظ ترتیب زمانی بیانات معظّمٌ‌له، برای دسترسی آسان‌تر علاقه‌مندان به محورهای مباحث، فهرستی جامع از کلیدها و موضوعات متعدد مندرج در این مجموعه ارائه شده است.

نام «رمضان»، ماه خوبِ خدا، موضوعات و وقایعی به ذهن آدمی تداعی می‌کند؛ نزول قرآن، روزه و سحر و افطار، توبه و تهذیب و استغفار، لیلةالقدرِ بهتر از هزار ماه، شهادت مولی الموحدین علی مرتضی (علیه‌السلام)، عید عبودیت (فطر) و ... و روز قدس که با تدبیر و ابتکار احیاگر اسلام ناب در زمانه‌ی ما، امام خمینی (رحمه‌الله) با رمضان پیوند خورده است.

«آداب روزه‌داری، احوال روزه‌داران» نکات مهم معرفتی از سیره‌ی علمی و عملی رهبر معظّم انقلاب را در زمینه‌های مختلف عبادی، اجتماعی و سیاسی از معارف ماه مبارک رمضان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. اگرچه ممکن است این مباحث برای برخی‌ها عادی و حتی تکراری به نظر بیاید که بارها در متون دینی خوانده‌اند و از لسان علما و مراجع شنیده‌اند. در همین کتاب و در فرازی از بیانات رهبر معظّم انقلاب، در قالب نکته‌ای دقیق و آموزنده به این موضوع پاسخ داده شده است:

«از بس اینها را تکرار کرده‌ایم و شنیده‌ایم و گفته‌ایم، برایمان عادی شده است. انسانی به کمال راه پیدا میکند که از بین همین چیزهای تکراری، حقایق را پیدا کند. علم مادی نیز همین‌طور است. همه در مدت عمرشان دیده‌اند که وقتی سیب از درخت جدا می‌شود، به طرف زمین می‌افتد. دیگر از این کار عادی‌تر، چیزی در دنیا هست؟! اما یک نفر متوجه شد که این یک پدیده است: چرا سیب پایین می‌آید؟ چرا از درخت که جدا می‌شود بالا نمی‌رود؟ آن وقت نیروی جاذبه کشف شد. یک باب جدید در دانش بشری باز شد. همه این چیزهای عادی زندگی ما از این قبیل است.»

برای آشنایی بیشتر با کتاب «آداب روزه‌داری، احوال روزه‌داران» اینجا را کلیک کنید.

 

* «احکام روزه»

این کتاب حاوی مسائل مهم و مورد ابتلاء در احکام روزه مطابق با فتاوای مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) است. این اثر اوّلین مجلّد از مجموعه کتاب‌های احکام موضوعی فقهی منطبق با فتاوای معظّمٌ‌له است که توسّط انتشارات فقه روز به طبع می‌رسد و به‌زودی مجلّدات بعدی مجموعه‌ی مذکور نیز در موضوعات مختلف ازجمله احکام پزشکی، حج، خمس، و سفر عرضه خواهد شد. در این کتاب علاوه بر موارد موجود در رساله‌ی «اجوبةالاستفتائات»، استفتائات جدید نیز اضافه گردیده است. این مجلّد شامل مسائلی از قبیل انواع روزه، راه‌های ثبوت اوّل ماه، مبطلات روزه، احکام پزشکی روزه، احکام روزه‌ی مسافر، احکام بانوان، و زکات فطریه می‌باشد. تدوین اثر به‌نحوی انجام گرفته است که نفع آن عام و بهره‌گیری از آن برای همگان آسان باشد. شایان ذکر است که دفتر استفتائات معظّمٌ‌له این رساله را مورد تأیید و عمل به آن را مجزی اعلام نموده‌اند.

برای آشنایی بیشتر با کتاب «احکام روزه» اینجا را کلیک کنید.

 

* «دعا»

انتشارات انقلاب اسلامی در قالب کتابی جامع و قابل استفاده با عنوان «دعا از منظر آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی»، مباحث مربوط به دعا و ذکر و مناجات و جایگاه آن در منظومه‌ی عقاید الهی را در بیانات ایشان منتشر کرده است. این اثر در ۱۵۰ صفحه و در پنج فصل کلی، به کوشش علیرضا برازش گردآوری و تدوین شده و در ذیل هر فصل، زیرعنوان‌ها و ریزموضوعات مربوط به آن جای گرفته است.

از همین رو بحث از احکام، آداب و اسرار دعا و ذکر و مناجات، و شرح دعاهای قرآنی و ادعیه‌ی مأثوره، یکی از موضوعات و محورهای مکتوبات یا بیانات و افاضات اهل معرفت بوده و به‌زعم اهالی تحقیق، یکی از بهترین و بکرترین نمونه‌های تبیین دقایق دعا و ذکر را باید در منظومه‌ی اندیشه‌های رهبر معظّم انقلاب اسلامی جست‌وجو کرد.

دعا چیست و چه انواع و مصادیقی دارد؟ خدا را چگونه بخوانیم و در دعاها از او چه بخواهیم؟ آیا دعا رقیب ابزارهای مادی است یا در طول آنها؟ آیا دعا ضرورتاً همیشه با حاجت خواستن همراه است؟ آداب و شرایط دعا و شرایط استجابت آن چیست؟ وجوه معنایی استجابت دعا چیست؟ بهترین زمان‌ها و موقعیت‌ها برای دعا چه زمان‌هایی هستند؟ دعا چه فواید و دستاورهایی برای آدمی دارد؟ و... . این‌ها بخشی از مهم‌ترین مسائلی است که در این اثر از لسان رهبر معظّم انقلاب اسلامی مورد تبیین و تحلیل قرار گرفته است.

برای آشنایی بیشتر با کتاب «دعا» اینجا را کلیک کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز