نشست رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با کارکنان دفتر موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۱۰:۰۸:۳۲
کد خبر: ۴۱۵۶۳۸
نشست رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با کارکنان دفتر موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: تقویت و تکیه بر بدنه اجرایی بخش خصوصی برای تامین نیاز جامعه به نیروی کار ماهر و ارتقای مهارت شاغلین از مهمترین اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، نشست محمد امین سازگارنژاد، معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و کارکنان دفتر مؤسسات کارآموزی آزاد این سازمان،  به منظور برخورداری از رهنمودهای لازم در اجرای سیاستهای کلان سازمان در حمایت و هم افزایی توان آموزشی – اجرایی آموزشگاه های آزاد کشور با حضور سید علی موسوی، سرپرست معاونت آموزش و مجید طهرانیان، مشاور ریاست سازمان در امور مشارکتهای مردمی برگزار شد.

 

محمدامین سازگارنژاد در این نشست بیان داشت: با توجه به اینکه 60 درصد تعهدات آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را بخش غیردولتی اجرا می کند، می بایست نگاه  عادلانه و برخورد سازنده  برای  توانمند سازی و ارتقای این  بخش جود داشته باشد و با اصلاح و ایجاد نظام ترغیب و تشویق و برانگیختگی ملی به توسعه و شکوفایی این بخش توجه ویژه داشت.

 

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: توانمند کردن بخش خصوصی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از جمله ارزش های سازمانی ما محسوب می گردد؛ بنابراین تلاش یکایک ما در جایگاههای مسئولیتی بخش دولتی باید حمایت و صیانت از سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد تا صندلی های خالی در آموزشگاه های آزاد هر روز کمتر از روز قبل شود.

 

وی در ادامه بیان داشت: تقویت و تکیه بر بدنه اجرایی بخش خصوصی برای تامین نیاز جامعه به نیروی کار ماهر و ارتقاء مهارت شاغلین از مهمترین اهداف ما می باشد.

 

محمد امین سازگارنژاد  با اشاره با جلسه تعاملی روز قبل با اعضاء هیات مدیره کانون آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد کشور ، خاطر نشان کرد که به پشتوانه بدنه کارشناسی و اجرایی همکاران موسسات کارآموزی آزاد سازمان و ادارات کل استان ها برای توانمندسازی بخش خصوصی و هم افزایی توان لازم برای رفع نیاز جامعه به نیروی کارآمد و متخصص؛ استراتژی تعریف کرده و انتظار میرود حداکثر تا پایان سال جاری نه تنها شاهد خروج از رکود آموزشی بلکه شکوفایی ارائه آموزش های مهارتی توسط آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد باشیم.

 

در ادامه نشست سید علی موسوی سرپرست معاونت آموزش این سازمان  ضمن تقدیر و تشکر از ریاست سازمان بیان داشت: در فرایند آموزش های فنی و حرفه ای دو بحث کارایی و اثربخشی وجود دارد که شرط لازم برای ورود به اثر بخشی، کارایی می باشد.

 

سید علی موسوی تأکید کرد: باید جایگاه بخش خصوصی در تدوین مقررات دیده شود و نگاه ما برای حل مسئله و ارائه راهکار موثر قابلیت انعطاف و همه جانبه نگری داشته باشد و در این شرایط میتوان در درجه اول به ارتقای کیفیت آموزش ها و در درجه دوم کمیت آموزش های قابل ارائه توسط بخش خصوصی بسیار امیدوار بود.

 

مریم اسلامی سرپرست، دفتر موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی به بیان اهم چالش های کاری این دفتر پرداخته و بر اهمیت حفظ حقوق کارآموزان در بخش آموزش تاکید کرد.

 

 وی در ادامه خواستار ارائه رهنمود های لازم برای انگیزه بیشتر همکاران و همسویی کافی برای تحقق هدف توسعه و تقویت بخش خصوصی شد.

 

در ادامه مجید طهرانیان، مشاور ریاست سازمان در امور مشارکت های مردمی به صورت مبسوط به بیان تجربه و جمع آوری اطلاعاتشان در باره وضعیت موجود آموزشگاههای آزاد پرداخت.

 

وی به همکاران بخش دولتی تاکید کرد که آموزشگاههای آزاد ما نیازمند اقدام عاجل و موثر برای خروج از بحرانی هستند که شاید بخش قابل ملاحظه ای از آن فراسازمانی باشد.

 

مجید طهرانیان افزود: وظیفه همگی ما یکی شدن و همراهی برای از میان برداشتن موانع حضور فعال و پر رونق بدنه آموزشی بخش خصوصی سازمان است .

 

وی با تاکید بر نکته کلیدی ذکر شده توسط معاونت آموزش مبنی بر نگاه مشترک همه به نوع مشکل، ابراز امیدواری کرد که درک واحد از مسئله تقریبا معادل با حل مسئله است .

 

مجید طهرانیان ضمن قدردانی از سلامت اخلاقی کارکنان موسسات کارآموزی آزاد این سازمان در ستاد و صف ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همدلی  در سال اقدام و عمل موفق به تحقق رسالت های طراحی شده سازمان در گسترش و شکوفایی بخش خصوصی همگام با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی خواهیم شد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز