مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان:

وام ازدواج جوانان باید راحت تر و با سرعت بیشتری پرداخت شود

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۱۱:۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۱۵۷۵۳
وام ازدواج جوانان باید راحت تر و با سرعت بیشتری پرداخت شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: افزایش تسهیلات ازدواج به مبلغ 10 میلیون تومان برای شروع زندگی کافی نیست و پرداخت وام ازدواج به زوج‌های جوان می‌تواند مشکل گشای موانع اقتصادی ازدواج جوانان باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، فرزاد فتاحی گفت: در شرایط کنونی ما در مسیری قرار داریم که جوانان به خودباوری و شناخت کافی از توانمندی‌های خود رسیده‌اند و بر این اساس شاهد درخشش چشمگیر آنان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، ورزشی هستیم و این امر خود گویای ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه و شناخت توانمندی‌های نسل مولد، کارا و با انگیزه جوان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان تصریح کرد: به رغم چنین تحولاتی توجه به مسائل تأثیر گذار بر شکوفایی و تأمین رفاه جوانان از دغدغه‌های اصلی ما است و رصد پدیده ازدواج و طلاق، بیمه ازدواج، اشتغال، اوقات فراغت و تسهیلات وام ازدواج از جمله حوزه هایی است که به صورت مداوم در حال ارزیابی و پایش این اداره کل است.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان سمنان در ادامه افزود: از آنجا که توجه به نهاد مقدس خانواده در رأس امور و تأکیدات دینی، اخلاقی و مدنی ماست توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی جوانان از دغدغه‌های بزرگ و اساسی دستگاه‍‌های مربوطه است. لذا پرداختن به چگونگی روند اعطای تسهیلات بانکی که بتواند تا حدودی کمک هزینه تأمین مخارج و شکل گیری مقدمات اولیه زندگی جوانان باشد از حساسیت‌های ویژه این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 7437 وام ازدواج معادل 227840میلیون ریال پرداخت شده است و تعداد 2901 نفر تا پایان سال 1394 در انتظار دریافت این وام بوده‌اند اظهار کرد: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته بانک ملی ایران توانست با اختصاص بودجه ویژه در سال 95 در هفته جوان امسال کلیه متقاضیان سال گذشته و ثبت نام کنندگان در مهر و اردیبشت سال جاری خود را با اختصاص بودجه  35 میلیارد ریالی از لیست انتظار دریافت وام خارج نمایند و این در حالی‌است که با توجه به واقعیت‌های اقتصادی جامعه، همکاری همه جانبه سایر بانک‌های عامل را در امر مهم پرداخت تسهیلات اولیه زندگی زوج‌های جوان خواستار هستیم.

فتاحی درخصوص افزایش تسهیلات ازدواج به مبلغ 10 میلیون تومان، گفت: با درک شرایط کنونی کشور پرداخت این میزان تسهیلات نیز برای شروع زندگی کافی نیست اما با توجه به اینکه منابع مورد نیاز پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج در قانون بودجه 95 کل کشور دیده شده است، لذا پیگیری و اقدام بانک‌های عامل نسبت به تسهیل و تسریع در پرداخت این کمک هزینه حداقلی و برداشتن موانع اعطای آن و همچنین پوشش بیمه ازدواج زوج های جوان می‌تواند مشکل گشای موانع اقتصادی ازدواج جوانان باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز