معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش خبر داد:

اعتکاف دانش آموزی ویژه ماه مبارک‌رمضان برگزار می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۱۵:۰۵:۵۶
کد خبر: ۴۱۵۹۲۱
اعتکاف دانش آموزی ویژه ماه مبارک‌رمضان برگزار می‌شود
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: چشاندن لذت‌های معنوی روزه داری و اعمال ویژه ماه مبارک رمضان به کودکان از کار های پسندیده والدین است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حمیدرضا کفاش در رابطه با آداب روزه‌داری گفت: آداب روزه‌داری بسیار است و نباید فقط آن را به نخوردن و نیاشامیدن محدود کرد؛ یکی از آداب پسندیده در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است تلاوت کلام نورانی وحی است.

وی ادامه داد: برای دانش‌آموزانی که هنوز به سن تکلیف نرسیده‌اند و نمی‌توانند در ماه مبارک رمضان روزه داری کنند می‌توانیم سایر آداب صمیمت و مهربانی را از افراد روزه دار بیاموزند .

وی تصریح کرد: انجام فرائض دینی از جمله نماز در اول وقت یکی دیگر از آدابی است که باید در ماه مبارک رمضان به کودکان آموزش داده شود. آن‌ها را در این زمینه با خود همراه کنیم و برای آن‌ها نیز تشویق‌هایی در نظر بگیریم.

کفاش خاطر نشان کرد: به هر حال همراهی کودکان توسط خانواده‌ها در عبادات و چشاندن لذت‌های معنوی روزه‌داری یک کار تربیتی بسیار بزرگ است.

وی افزود: انفاق و اطعام‌فقیران از دیگر کارهای پسندیده‌ای است که در ماه مبارک رمضان می‌توان انجام داد. باید بگذاریم بخشش و اطعامی که در ایام ماه مبارک رمضان توسط کودکان انجام گیرد تا لذت کمک به دیگران و بخشش در ذائقه آنها شکل گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بسیاری از آداب دیگر مانند خواندن دعا، شب زنده‌داری در شب‌های قدر، نزد خداوند بسیار پسندیده است. کودکان می‌توانند در این برنامه‌ها همراه بزرگسالان باشند تا آمادگی لازم را برای انجام فرائض در بزرگسالی را تجربه کنند.

کفاش ادامه داد: برای اعتکاف دانش آموزی در ماه مبارک رمضان امسال نیز توسط تشکل‌های سازمان بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزارن برنامه‌هایی اجرا خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: البته در ایام ماه رجب نیز حدود 50 هزار نفر از دانش آموزان در سازمان دانش آموزی در این اعتکاف حضور داشتند.

نظر شما