در شورای شهر تهران مصوب شد؛

تکلیف ۴ ماهه شهرداری برای معرفی متخلفان به مراجع ذی‌صلاح

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۱۶:۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۱۶۴۵۸
تکلیف ۴ ماهه شهرداری برای معرفی متخلفان به مراجع ذی‌صلاح
اصلاح ایرادات شکلی و معرفی متخلفان احتمالی به مراجع ذی‌صلاح موضوعی بود که پس از ارائه گزارش حسابرس شورای شهر به تصویب رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، از تلفیق بودجه سال 90 شهرداری تهران دستور جلسه‌ای بود که به دلیل اهمیت آن به تنهایی در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.

در جریان بررسی این موضوع که تنها استماع گزارش تلفیقی حسابرس منتخب شورا مطرح بود، پس از بررسی‌ها و دریافت نظرات و پیشنهادات اعضای شورای شهر تهران به مصوبه‌ای منجر شد که بر اساس بند اول آن شهرداری تهران مکلف شد ضمن پیگیری نارسایی‌ها گزارش قرائت شده و مواردی که قوانین و مقررات موضوعه در آنها رعایت نشده است آنها را اصلاح کند و در صورت وجود تخلف و یا قصور آنها را به مراجع ذیصلاح معرفی نماید و شورای شهر تهران بر این موضوع نظارت داشته باشد.

دیگر بند مصوبه به بهبود ساختار ارائه گزارش توسط حسابرس شورای اسلامی شهر تهران اختصاص داشت و بر همین اساس حسابرس شورای اسلامی شهر تهران مکلف شد در هنگام بررسی صورت‌های مالی و درآمد و هزینه منتهی به پایان سال 91 و همچنین در سال‌های آتی گزارشی مقایسه‌ای مبنی بر اقدامات اصلاحی انجام شده همزمان با گزارش حسابرسی سال مربوطه را به شورای شهر ارائه کند.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این دستور جلسه، گفت: حسابرس شورای شهر گزارشی از نقاط ضعف شهرداری ارائه کرده است و مدیریت شهری باید از این موقعیت پیش آمده برای اصلاح امور خود استفاده کند.

اقبال شاکری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این دستور جلسه گفت: این گزارش، تنها حسابرسی نیست بلکه آسیب شناسی کارکرد مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه این گزارش می ‌تواند پایه ساز بهبود مدیریت شهر بشود، گفت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا از این گزارش به بهترین نحو استفاده شده تا در سال‌های آینده شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

رحمت‌اله حافظی عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم بررسی بند به بند این گزارش و تعیین تکلیف هر یک تاکید کرد.

محسن سرخو، عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بررسی بند به بند موضوعات شکل بهتری از ارائه گزارش حسابرس بود، در قالب پیشنهادی اظهار داشت: شورای شهر تهران می‌تواند شهرداری تهران را مکلف به ارائه گزارش در خصوص بند‌های برطرف شده و برطرف نشده، بکند و در ضمن تخلفات مسئولان مرتبط را به دادگاه صالحه معرفی کند.

طلائی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در همین خصوص خواستار بیان نظر حسابرس در خصوص موضوعات عنوان شده در حسابرسی، مبنی بر نظر کارشناسی در خصوص تعیین مشکل شکلی و یا محتوایی شد.

احمد حکیمی پور نیز عضو دیگری بود که بر لزوم جدا سازی ایرادات شکلی از مشکلات مالی و تعیین تکلیف بر همین اساس شد.

احمد دنیا مالی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حسابرسی شهرداری تهران با توجه به وسعت از سخت‌ترین حسابرس‌ها به شمار می‌رود، اظهار کرد: با توجه به حجم معاملات در شهرداری تهران دیر رسیدن مدارک جهت ارائه به حسابرس موضوعی است که دور از ذهن به نظر نمی‌رسد و همواره این اسناد کامل نبوده است ضمن اینکه برخی از بندهای بیان شده نیز در جریان است.

محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اصلاح مشکلات موجود در موضوعات مالی یکی از مطالبات جدی مردم شهر تهران است.

وی اظهار داشت: این مشکلات در سه حوزه ساختاری، مدیریتی و اشتباهات و تخلفات فردی گنجانده می‌شود.

وی در قالب پیشنهادی خاطر نشان کرد: می‌توان برای جدا‌سازی این حوزه و تعیین تکلیف آنها کمیته‌ای متشکل از تمامی کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر تهران تشکیل داد تا پس از شنیدن نظرات و گزارشات شهرداری تهران این مشکلات را برطرف کرده و یا تعیین تکلیف کنند.

همتی، حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص سوالات مطرح شده از وی تاکید کرد: بر اساس اسنادی که در اختیار حسابرس قرار گرفته است هیچ‌گونه اختلاسی در شهرداری تهران رخ نداده است.

وی ادامه داد: بخشی از آنچه در این گزارش آمده است مشکلات شکلی بوده و این موضوعات در سال‌های آینده اصلاح شده است.

وی افزود: انجام بخش دیگری از این موضوعات در حال حاضر از توان مدیریت شهری خارج است. برخی از مشکلات نیز به خاطر رعایت نکردن آیین نامه‌ها بوده است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: گزارش تلفیقی حالتی تدبیری دارد و می توان پس از تعیین تکالیف و جایگاه آن در کمیسیون برای تصویب به صحن شورای شهر تهران بیاید.

قدرت گودرزی، معاون مالی شهردار تهران در همین خصوص اظهار داشت: گزارش بدست آمده نتیجه شفافیت مالی در شهرداری است و هدف مدیریت شهری از تهیه چنین گزارش‌هایی اصلاح روند خود بوده است.

وی تاکید کرد: گزارش های تلفیق هر چه به جلو پیش رفته است، وضعیت بهتری را نشان داده است.

وی در پایان از ارائه تلفیق سال 94 تا پایان سال‌جاری به شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز